تمهیدات تازه برای افزایش سرمایه گذاری در پتروشیمی

تمهیدات تازه برای افزایش سرمایه گذاری در پتروشیمی
رئیس کمیته پتروشیمی مجلس از برنامه های مدون وزارت نفت برای جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، موید حسینی صدر با اشاره به تعیین چارچوب قیمت خوراک پتروشیمی با استفاده از شاخصهای وزارت نفت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاریها گفت: در این چهار چوب تکمیل زنجیره صنایع و مناطق محروم و نوع محصول (شامل تکراری نبودن محصول) مورد توجه قرار گرفته است،

وی با بیان این که تاکنون گزارشی در زمینه تعیین چهارچوب قیمت خوراک ارائه نشده است، گفت: امیدواریم این موضوع سریعتر به سرانجام رسد.

حسینی صدر درباره پیشنهاد اخیر معاون مدیرعامل پتروشیمی مبنی بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام پتروشیمی نیز گفت: وازرت نفت پیشنهاد کرده است تضمین سرمایه گذاری خارجی و وام صندوق توسعه ملی در طرحهای پتروشیمی را بر عهده گیرد، سرمایه گذاریهای تازه به صنعت پتروشیمی جانی تازه می بخشد.

رئیس کمیته پتروشیمی و کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با فراهم شدن زیرساختها و تسهیل قوانین، سرمایه گذاران خارجی آسان تر در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان حضور می یابند، از این رو اگر پیشنهاد وزاردت نفت برای تکمیل طرحهای پتروشیمی عملیاتی شود، شاهد رشد سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی خواهیم بود.

وی افزود: حدود ٧٥ میلیارد دلار برای پنج سال یعنی می توان به طور میانگین سالانه ١٥ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کرد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۵۷۲