مقابله مثبت و منفی با محتکران محصولات پتروشیمی

برای مقابله با محتکران محصولات پتروشیمی راه حل های مثبت و منفی ای وجود دارد، ولی ما تلاش می کنیم تا با استفاده از راهکارهای مثبت با محتکران فرآورده های پتروشیمی مقابله کنیم.
   
 عبدالحسین بیات معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: در صورتی که تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به دلیل افزایش تقاضا و انبار این کالاها به هم بخورد، با سلف فروشی بازار این محصولات را تنظیم خواهیم کرد.
وی گفت: سلف فروشی مهمترین اقدامی است که شرکت ملی پتروشیمی برای تنظیم بازار محصولات پتروشیمی می تواند انجام دهد، زیرا پیش فروش محصولات از یک سو مانع احتکار شده و از سوی دیگر به مشتریان این اطمینان خاطر را می دهد که تولید فرآورده های پتروشیمی با قوت ادامه دارد و هیچ گونه کمبودی در بازار رخ نخواهد داد.
معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که چرا به کارگزاران و خریداران محصولات پتروشیمی نسبت به احتکار این فرآوده های پتروشیمی هشدار دادید، تصریح کرد: اگر شاهد احتکار محصولات پتروشیمی باشیم به طورقطع با راه حل های مثبت و منفی با محتکران برخورد خواهیم کرد.
بیات از افزایش تولید و عرضه، سلف فروشی و واردات به عنوان مهمترین راه حل های مقابله با احتکار محصولات پتروشیمی نام برد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پتروشیمی به عنوان یک شرکت دولتی تمایل چندانی برای ورود به عرصه واردات ندارد، اما در صورت احتکار محصولات پتروشیمی ما به صورت مستقیم و یا با همکاری شرکت های خصوصی نسبت به واردات فرآورده های پتروشیمی به کشور اقدام خواهیم کرد. البته ما به عنوان بخش دولتی تمایل چندانی به ادامه تصدی گری و ورود به این عرصه را نداریم و سعی خواهیم کرد واردات محصولات پتروشیمی که با هدف رفع کمبود بازار داخلی صورت می گیرد را از طریق شرکت های بخش خصوصی و تعاونی انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی متذکر شد: برخورد با محتکران جزو سیاست های اصلی دولت و نظام است، اما در صورت شناسایی محتکران محصولات پتروشیمی از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی به طورقطع در نحوه برخورد و تعامل با این شرکت ها تجدید نظر صورت می گیرد.
۵ آبان ۱۳۸۹ ۱۳:۲۰
موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۲