نشت نفت به خلیج مکزیک می‌تواند یک قرن دیگر طول بکشد

نشت نفت به خلیج مکزیک می‌تواند یک قرن دیگر طول بکشد
وزارت کشور آمریکا اعلام کرد در صورتی که تدابیر لازم برای جلوگیری از نشت نفت در خلیج مکزیک اتخاذ نشود، این فاجعه یک قرن دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

وزارت کشور آمریکا اعلام کرد در صورتی که تدابیر لازم برای جلوگیری از نشت نفت در خلیج مکزیک اتخاذ نشود، این فاجعه یک قرن دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «السالوادور»، با گذشت 11 سال از طوفان «ایوان» که در سال 2004 منجر به تخریب یک سکوی نفتی در خلیج مکزیک شد، نشت نفت به سوی دریا همچنان ادامه دارد و در صورت عدم کنترل نفوذ نفت خام به خلیج مکزیک، چنین مسئله‌ای می‌تواند یک قرن یا بیشتر نیز به طول بینجامد.

طبق گزارش وزارت کشور ایالات متحده آمریکا در صورتی که تدابیر لازم اتخاذ نشود، نفت می‌تواند طی دهه‌ها همچنان از سکوی نفتی متعلق به شرکت «تیلور انرجی کمپانی» نشت کند.

با وجود اینکه شرکت مذکور با وزارت کشور آمریکا در ارتباط می‌باشد و نسبت به قبول تعهدات مالی پیرامون فعالیت‌های مربوط به کنترل نشت نفت که صدها میلیون دلار تخمین زده شده تمایل دارد، مقامات آمریکایی اصرار دارند که شرکت روی سطح خسارات تحمیل شده به اکوسیستم خلیج مکزیک سرپوش گذاشته است.

«تیلور انرجی کمپانی» که صاحب سکوی نفتی مذکور و گروهی از چاه‌های نفتی می‌باشد، گسترش و تاثیر زیست محیطی نشت را به حداقل رسانده است؛ این شرکت همچنین می‌گوید که نمی‌توان برای از بین بردن کامل لکه‌های نفتی که اغلب کیلومترها در سواحل ایالت «لوئیزیانا» در آمریکا گسترش پیدا می‌کند کاری انجام داد.

از 1 سپتامبر 2014 (10 شهریور 93) نشت نفت شدیدتر شده و طبق برآوردهای گارد ساحلی آمریکا، میزان آن 20 برابر بیشتر از چیزی می‌باشد که شرکت مذکور اعلام کرده است.

علاوه بر این، خلیج مکزیک در سال 2010 نیز شاهد یک فاجعه زیست محیطی دیگر بود زیرا 6 هزار و 500 کیلومتر مربع نفت از سکوی متعلق به شرکت «بریتیش پترولیوم» به این منطقه نشت کرد.

ویدئوی منتشر شده توسط «نشنال جئوگرافی» آمریکا (سازمان غیردولتی انجمن جغرافیای ملی آمریکا) نشان دهنده آسیب عظیمی می‌باشد که نشت نفت از سکوی شرکت «بریتیش پترولیوم» در 2010 برای طبیعت منطقه به بار آورده و همچنین نشان می‌دهد که چگونه یکی از جزایر منطقه با گذشت 5 سال از این تراژدی به طور کامل ناپدید شده است.

انتهای پیام/

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۷۲۴