ایران شرایط شبیه سواحل سومالی را درخلیج فارس ایجاد می‌کند

ایران شرایط شبیه سواحل سومالی را درخلیج فارس ایجاد می‌کند
شبکه الحدث مدعی شد ایران تلاش می کند شرایط مشابه سواحل سومالی را در آبهای خلیج فارس به وجود آورد.

شبکه الحدث مدعی شد ایران تلاش می کند شرایط مشابه سواحل سومالی را در آبهای خلیج فارس به وجود آورد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، گارد ساحلی امارات عربی متحده اعلام کرد به یک کشتی سنگاپوری که هدف تیراندازی نیروی دریایی ایران در خلیج فارس قرار گرفته بود کمک کرد. منابع آمریکایی تاکید کردند قایق های جنگی سپاه پاسداران ایران به سوی یک کشتی باری سنگاپوری در آبهای بین المللی خلیج فارس تیر هشدار شلیک کردند. این کشتی در حال حرکت به طرف بندر جبل علی امارات بود.
مصطفی الخطیب گزارشگر شبکه الحدث گفت: تنش بار دیگر به آبهای خلیج فارس بازگشت و مانند گذشته ایران عامل اصلی آن است. در جدیدترین مورد، پنج قایق جنگی ایران تیر هشدار به طرف یک کشتی تجاری دارای پرچم سنگاپور شلیک کردند که اقدام تحریک آمیزی علیه یک کشتی تجاری است. منابع آمریکایی تاکید کردند قایق های سپاه پاسداران ایران تیر هشدار به طرف یک کشتی باری در آبهای بین المللی خلیج فارس شلیک کردند. شرکت نفتی نروژی هم تایید کرد یک فروند کشتی متعلق به این شرکت هدف تیراندازی قرار گرفت تا اینکه گارد ساحلی امارات از آن تا رسیدن به بندر جبل علی دفاع کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: پایگاه خبری سی ان ان هم از هشدار ایران به آمریکا و ائتلاف سعودی درباره رویارویی دریایی در صورت بازرسی از کشتی کمک های ایرانی برای یمن خبر داد. این خبر سی ان ان با اظهارات حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران درباره موافقت تهران با بازرسی سازمان ملل از این کشتی کمک ها تناقض دارد. این حادثه یادآور اقدام اخیر ایران در توقیف یک کشتی شرکت مرسک آمریکا در آبهای خلیج فارس به بهانه اختلاف مالی با شرکت دانمارکی است. آمریکا در واکنش به این اقدام ایران، کشتی های جنگی را برای همراهی کردن کشتی های تجاری در آبهای خلیج فارس اعزام کرد.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: ناظران سیاسی، ایران را به تلاش برای سومالیایی کردن آبهای خلیج فارس متهم کردند و حملات ایران به کشتی های تجاری را به تنش در باب المندب مربوط دانستند. ایران در ظاهر تلاش می کند کمک هایش به یمن را به طور مستقیم و بدون نظارت یا بازرسی ارسال کند، اما در اصل به دنبال اعمال فشار بر ائتلاف عربی است تا موفقیتی برای متحدانش در یمن به دست آورد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۴۸۹