قرارداد ٣٣٠ میلیون دلاری شرکتهای نفتی امارات و چین

قرارداد ٣٣٠ میلیون دلاری شرکتهای نفتی امارات و چین
یکی از شرکت های وابسته به غول نفتی چین قراردادی به ارزش ٣٣٠ میلیون دلار با یک شرکت اماراتی برای توسعه میدان نفتی مندر به امضا رساند.

به گزارش پایگاه اینترنتی چاینا دیلی، این پروژه مشترک بین شرکت مهندسی و ساخت نفت چین (CPECC) و شرکت عملیات نفت خشکی ابوظبی (ADCO) برای کمک به افزایش تولید نفت خام این شرکت اماراتی از ١,٤ میلیون بشکه به ١.٨ میلیون بشکه در روز تا سال ٢٠١٧ به امضا رسیده است.

  • هو هائوجی مدیر عامل CPECC در این باره گفت، پروژه مندر که در ادامه فعالیت های موفق این شرکت چینی در ساخت و توسعه خط لوله و میدان نفتی اساب امارات به امضا رسیده، نشان دهنده افزایش شهرت و رقابت پذیری جهانی این شرکت است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو شرکت در آینده گسترش پیدا کند.

    میدان نفتی مندر در منطقه ای بیابانی در ٣٠٠ کیلومتری جنوب ابوظبی (پایتخت امارات) قرار دارد. ظرفیت تولید روزانه این میدان نفتی حدود ٢٠ هزار بشکه است.

    بر اساس قرارداد، شرکت چینی مسئول ساخت ایستگاههای جمع آوری نفت، خطوط لوله، خطوط انتقال برق و سیستم های فاضلاب است. شرکت CPECC یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت چین (بزرگترین تولیدکننده و عرضه کننده نفت و گاز چین) است که از سابقه طولانی همکاری با امارات برخورداست. در سال ٢٠٠٨ این شرکت قراردادی به ارزش ٣,٢٩ میلیارد دلار برای اجرای پروژه خط لوله نفت ابوظبی (حبشان- فجیره) با شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی نفتی امارات به امضا رساند. این پروژه در سال ٢٠١٢ تکمیل شد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۵۰۰