ثبت مصرف ٢٣٢ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه کرمان

ثبت مصرف ٢٣٢ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه کرمان
مصرف فرآورده های نفتی منطقه کرمان در فروردین ماه امسال، به بیش از ٢٣٢ میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان به خبرنگار شانا، گفت: مصرف انواع فرآورده های نفتی این منطقه شامل، بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در فروردین ماه امسال، به ٢٣٢ میلیون و ٧٩٩ هزار لیتر رسیده که این مقدار در قیاس با مدت مشابه سال پیش، ١٣ درصد کاهش یافته است.

جعفر سالاری نسب مصرف بنزین این منطقه را در بازه زمانی یاد شده، ٩٨ میلیون و ٩٨٠ هزار و ٣٢٣ لیتر اعلام و اظهار کرد: از این مقدار،  ٩٧ میلیون و ٢٨٣ هزار و ٨٢٣ لیتر آن بنزین معمولی و یک میلیون و ٦٩٦ هزار و ٥٠٠ لیتر نیز بنزین سوپر بوده است.

به گفته وی، مصرف بنزین معمولی این منطقه در فروردین ماه امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال، کمتر از یک درصد افزایش یافته در حالی که مصرف بنزین سوپر، افزایش  ١٥,٨ درصد داشته است.

سالاری نسب عرضه بنزین سوپر از طریق تعداد بیشتری از جایگاههای این منطقه را از دلایل افزایش مصرف این سوخت برشمرد.

وی از مصرف سه میلیون و ٣٩٥ هزار و ٥٠٠ لیتر نفت سفید در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی در قیاس با فروردین ماه پارسال، با کاهش ٠,٥ درصدی همراه شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان سهم نفت گاز مصرفی این منطقه را در نخستین ماه امسال، ١١٧ میلیون و ٨٨٤ هزار و ٨٩٦ لیتر اعلام کرد و یادآورد شد: مصرف این فرآورده نفتی به دلیل بهره برداری از جایگاه عرضه نفت گاز شهید احمدی روشن جنب انبار نفت، انجام پایشها و کنترلهای ٢٤ ساعته جایگاههای عرضه سوخت منطقه کرمان، اجرایی شدن مقررات جدول شماره ٤ (تخصیص سهمیه سوخت خودروهای سنگین)،نسبت به فروردین ماه پارسال، بیش از ٢٢ درصد کاهش یافته است.

سالاری نسب درباره مصرف نفت کوره این منطقه در فروردین ماه امسال نیز گفت: مصرف این فرآورده نفتی با ١٢,٤ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، به ١٢ میلیون و ٥٣٨ هزار و ٤٣٠ لیتر رسیده است.

وی همچنین از مصرف ٩ میلیون و ٤٠٥ هزار و ٩٨١ کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: مصرف این سوخت پاک در قیاس با مدت مشابه پارسال، دو درصد افزایش یافته است.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۶۲۱