توزیع بدون تاخیر بنزین یورو۴ از خرداد در اهواز و شیراز

توزیع بدون تاخیر بنزین یورو۴ از خرداد در اهواز و شیراز
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه بنزین یورو۴ خرداد ماه در دو کلانشهر اهواز و شیراز توزیع می شود گفت: ذخیره سازی مناسب بنزین یورو۴ تا پایان تعمیرات پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند صورت گرفته است.
نسخه قابل چاپ

سید ناصر سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که چرا تا پایان سال 1393 بنزین یورو4 در اهواز و شیراز توزیع نشد با رد تأخیر توزیع بنزین یورو4 در دو شهر اهواز و شیراز گفت: سال گذشته وعده داده بودیم که تا پایان فصل بهار 1394 با راه‌اندازی طرح پالایشگاه آبادان، در این دو شهر بنزین یورو4 توزیع شود.

وی تأکید کرد: قطعاً قبل از اتمام خردادماه بنزین یورو4 در پالایشگاه آبادان به تولید می‌رسد و امکان توزیع این بنزین در شهرهای اهواز، آبادان و شیراز فراهم می‌شود. بر این اساس توزیع بنزین با استاندارد یورو4 در هشت کلانشهر طبق آنچه که وعده شده بود صورت خواهد گرفت.

سجادی با اشاره به اینکه روزانه 18میلیون لیتر بنزین یورو4 و 10 میلیون لیتر گازوئیل یورو4 تنها در کلانشهرها توزیع می‌شود گفت: در صورتی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال تکمیل شود انقلابی در عرضه فرآورده‌های نفتی یورو4 در کشور رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام این که متوسط مصرف بنزین در سال 93 حدود 69.6 بود گفت: مصرف بنزین در سال گذشته نسبت به سال 92 حدود 1.7 رشد داشت. مصرف بنزین در 45 روز نخست امسال کمتر از یک درصد رشد داشت. البته امیدواریم که امسال رشد مصرف بنزین روند افزایشی چندانی نداشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به مشکلات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک، آیا عرضه بنزین یورو4 کاهش یافته است گفت: پالایشگاه شازند مشکلی ندارد بلکه طبق برنامه این پالایشگاه به مدت یک ماه وارد تعمیرات اساسی می‌شود، در چنین شرایطی تولید بنزین یورو4 کاهش می‌یابد اما برای آن که با مشکل توزیع مواجه نشویم از قبل شروع تعمیرات ذخیره سازی صورت می‌گیرد تا در عرضه وقفه ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطر نشان کرد: تعمییرات اساسی پالایشگاه امام خمینی تمام شود تولید آن به آنچه که در برنامه پیش‌بینی شده می‌رسد.

سجادی در پاسخ به این سؤال که چرا بنزین یورو4 به عنوان بنزین اصلاحی نام برده می‌شود با تأکید بر اینکه "هیچ وقت از اصطلاح بنزین اصلاحی استفاده نکردیم" گفت: پیش از این به دلیل این که برخی از استاندارهای بنزین یورو4 محقق نشده بود برای آنکه به مردم دورغ نگفته باشیم از اطلاح بنزین پاک استفاده کردیم اما بیش از یک سال و نیم است که بنزین یورو4 عرضه می‌شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۳
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۱۳