برنامه ایران و ترکمنستان برای تهاتر گاز با کالا و خدمات

برنامه ایران و ترکمنستان برای تهاتر گاز با کالا و خدمات
دومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی ایران موسوم به "ایران پروژه" با رویکرد تهاتر گاز با کالا و خدمات در عشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد.
حسن مرتجی مجری برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی ایران در ترکمنستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین نمایشگاه تخصصی نفت و گاز و انرژی با حضور شرکت های برتر داخلی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تجار و بازرگانان و نخبگان در زمینه های نفت، گاز، ساختمان، آب و برق در مساحتی به وسعت بیش از 2000 متر مربع در محل نمایشگاه های بین المللی عشق آباد برپا می شود.

وی با اشاره به امضای 17 سند همکاری همه جانبه بین تهران – عشق آباد در دیدار دو جانبه اسفندماه سال گذشته روسای جمهوری ایران و ترکمنستان در عشق آباد، افزود: هر دو طرف مصمم هستند تا حجم مبادلات تجاری و همکاریهای اقتصادی خود طی 10 سال آینده را به 60 میلیارد دلار برسانند.

مرتجی ادامه داد: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز اولین نمایشگاه تخصصی ایران در مرداد ماه سال گذشته، برنامه ریزی شده تا از طریق برگزاری کارگاههای تجاری بین دو طرف و بهره گیری از ظرفیت های نمایشگاه "ایران پروژه"، زمینه تهاتر گاز این کشور با کالا و خدمات ایران فراهم شود.

به گفته وی، این نمایشگاه با هدف توسعه و افزایش حجم صادرات کشور و به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان برگزار می شود و تمهیدات گسترده ای در خصوص ارتقای سطح مبادلات دو کشور صورت خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، در سال 2014، ایران با ترکمنستان بالاترین افزایش سطح مراودات و مبادلات تجاری را در بین جمهوری های تازه استقلال یافته شوروی سابق(CIS) حتی بالاتر از ایران و روسیه را دارا بوده است.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۴
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۹۷