برداشت از میادین مشترک گازی سرخس با ترکمنسان به مشکل خورد

برداشت از میادین مشترک گازی سرخس با ترکمنسان به مشکل خورد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اولویت اول در این کمیسیون مربوط به برداشت از میادین مشترک نفت و گاز است این در حالی است که با توجه به دارا بودن میادین مشترک گازی سرخس با ترکمنستان مشکلاتی به جهت برداشت برای ما به وجود آمده است.
احمد سجادی  در مورد آخرین مصوبات کمیسیون انرژی مجلس گفت: برداشت از حفاری‌های میادین مشترک، کمک به وزارت نفت در مورد اجرای پروژه‌های نفتی و گازی، گاز رسانی به روستا‌ها، آبرسانی به روستا‌ها، بررسی واردات بنزین، مشخص نمودن سطح بنزین که آیا یورو 4 است یا نه، دلایل واردات بنزین و میزان تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌ها مورد بررسی است.
وی به حمایت کمیسیون انرژی از وزارت نفت اشاره و افزود: اولویت اول در این کمیسیون مربوط به برداشت از میادین مشترک نفت و گاز است این در حالی است که با توجه به دارا بودن میادین مشترک گازی سرخس با ترکمنستان مشکلاتی به جهت برداشت برای ما به وجود آمده است.
سجادی گفت: همکاری‌هایی با کشور عراق و قطر صورت گرفته و در حال حاضر بیش‌ از 35 دکل در سطح آبی و خشکی در حال برداشت از میادین مشترک هستند و همچنین از شرکت‌های خصوصی خواسته شده که برای حفاری اعلام آمادگی کنند.
سجادی افزود: ظرفیت تولید نفت ظرفیتی واقعی است که در حال حاضر چهار میلیون بشکه در روز است که امیدواریم این میزان به پنج میلیون بشکه در روز برسد این در شرایطی است که برداشت و ذخیره‌سازی نفت از میادین و مخازن سطحی و زیرسازی در حال انجام است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فروش نفت خام را جزو سیاست کلی نظام و وزارت نفت ندانست و خاطر نشان کرد: ایران علاقه زیادی به فروش نفت خام ندارد این در حالی است که فروش آن مشتریان زیادی دارد و به میزانی فروش نفت داریم که مشتری آن وجود داشته باشد و در حال حاضر حدود 1500 ملیون بشکه نفت به حالت گاز به فروش می‌رسد.
وی گفت: تمام سعی ما این است که از خام فروشی جلوگیری کنیم و ظرفیت پالایشگاه‌ها را افزایش دهیم. کشور‌های چین، هند، کره جنوبی و ژاپن جزو مشتریان نفت ایران هستند این در حالی است که به برخی از کشور‌ها به علت بد حسابی نفت نمی‌فروشیم.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۷۲