احداث سایت نفتی سردار جنگل گیلان در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست

احداث سایت نفتی سردار جنگل گیلان در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست
عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: احداث سایت نفتی سردار جنگل گیلان به دلیل وضعیت تکنولوژی و نیاز به منابع عظیم مالی در شرایط فعلی توسط دولت ممکن نیست.
ابوذر ندیمی در لاهیجان با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین اهداف دولت یازدهم است، اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی لاهیجان و آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه سایت نفتی سردارجنگل رودسر در شرق گیلان، افزود: در شرایط فعلی اجرایی کردن این پروژه به دلایل فنی و مالی متوسط دولت یازدهم و وزارت نفت منتفی شده است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به عمق بالای اکتشاف نفت در سایت نفتی سردار جنگل، گفت: حفاری در سایت سردارجنگل نیازمند مشارکت شرکت های خارجی و هزینه بالا است.

ندیمی با بیان اینکه منابع مالی، شرایط فعلی و تکنولوژی سه دلیل اصلی عدم اجرای سایت نفتی سردار جنگل رودسر در شرایط فعلی است، تصریح کرد: عمق دریا در مناطق شمالی خزر و کشورهای همسایه خزری نسبت به سواحل و مناطق دریایی ایران در خزر بسیار پایین است.

وی با تأکید بر اینکه دسترسی به سایت نفتی خزر در گیلان با توجه به مازندران دارای توجیه بیشتری است، خاطرنشان کرد: در صورت اکتشاف داخلی درسایت خزر احتمال نشست منابع نفتی و گازی به دلیل تکنولوژی در شرایط فعلی وجود دارد و اینکه با تهدیدات زیست‌محیطی غرامت بین‌المللی از ایران طلب شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: به توجه به دلایل موجود و به ویژه شرایط فعلی تکنولوژی سایت نفتی سردار جنگل در اولویت وزارت نفت برای اجرا قرار ندارد و فعلا منتفی است.

ندیمی با اشاره به تصمیم دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی گیلان، افزود: احداث و تکمیل پروژه‌های کتابخانه مرکزی رشت و تالار و مجتمع فرهنگی مرکز گیلان با اعتبارات ویژه تسریع می‌شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۷۶