ارتقا سامانه هوشمند سوخت شتاب گرفته است

ارتقا سامانه هوشمند سوخت شتاب گرفته است
طرح تخصیص نفت گاز (گازوییل) بر اساس پیمایش، پروژه ارتقا سامانه سوخت کشور را شتاب داده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا، اعلام کرد: طرح ارتقا سامانه هوشمند سوخت که از پارسال کلید خورده است، هم اکنون در قالب ٧ زیر طرح در دست اجراست.

محسن روحانی افزود: ارتقا ارتباط مرکز داده با جایگاهها، ارتقا شبکه داخلی جایگاهها، تفکیک شبکه سامانه هوشمند سوخت در جایگاهها از شبکه بانک ملت، همچنین ارتقای امنیت مرکز داده، ارتقای نرم افزار سامانه و ... بخشی از این پروژه محسوب می شوند.

روحانی در همین زمینه به پروژه ارتقای سامانه هوشمند سوخت اشاره کرد و تصریح کرد: بنابراین برخی از قسمتهای این پروژه به دلیل این که پیش نیاز طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش محسوب می شوند، با شتاب بیشتری در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: طرح تخصیص نفت گاز بر اساس پیمایش که اجرای آن از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده، موجب ایجاد شتاب در روند اجرای مواردی چون؛ آنلاین شدن ارتباط مرکز داده با جایگاهها، ارتباط شبکه داخلی جایگاهها، تعویض بخشی از نرم افزارها و ... شده است.

روحانی با بیان این که برخی از این بخشها زودتر از برنامه زمان بندی در حال اجراست، افزود: در همین حال ممکن است به دلیل تمرکز روی بخشی از پروژه ارتقای سامانه هوشمند سوخت، قسمتی دیگری  از آن با روند کندتر انجام شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعمال سیاست سهمیه بندی نفت گاز به صورت عرضه سوخت در قبال کارکرد یا پیمایش خودرو را از مهمترین اقدامهای سامانه هوشمند برشمرد و گفت: هم اکنون روزانه به صورت میانگین ١٢٠ میلیون لیتر نفت گاز در کارتهای سوخت شارژ می شود که از این میزان تنها ٥٠ تا ٦٠ میلیون لیتر از کارتهای سوخت برداشت می شود.

او با اشاره به شکاف میان سهمیه تخصیص داده شده با میزان مصرف واقعی، گفت: این امر نشان می دهد که این میزان نفت گاز، مصرف نشده است به صورت بالقوه زمینه ورود و عرضه در بازارهای قاچاق وجود دارد.

به گفته روحانی با اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش،بر اساس اطلاعات بارنامه و صورت وضعیت ثبت شده، سوخت بر اساس پیمایش به خودرو اختصاص می یابد.

بر اساس این گزارش، در مرحله نخست از اول خرداد ماه سال ٩٤ بر اساس اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت یا CMR بارنامه بین المللی برای ناوگان ترانزیت کالا آغاز می شود و مرحله دوم نیز از اول مهر ماه سال ٩٥ آغاز و میزان سوخت برای همه ناوگان اعم از درون و برون شهری و تردد بر اساس سامانه موقعیت یاب (GPS) محاسبه و ارائه می شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۲۸
تعداد بازدید : ۵۴۳