سقوط 15 دلاری نفت برنت تا 5 سال دیگر

سقوط 15 دلاری نفت برنت تا 5 سال دیگر
بانک گلدمن ساش پیش بینی خود درباره قیمت نفت برای دوره 2016 تا 2020 را کاهش داد و گفت نفت برنت تا سال 2020 با 15 دلار کاهش قیمت از 70 دلار به 55 دلار می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بانک گلدمن ساش با اشاره به تامین تقاضای جهانی در کنار تولید اوپک و بهره وری تولید نفت شیل در آمریکا، پیش بینی خود درباره بهای نفت در دوره زمانی 2016 تا 2020 را کاهش داد.

بانک گلدمن ساش اعلام کرد که به رغم کاهش مورد انتظار تولید نفت آمریکا در نیمه دوم امسال، تولید این کشور در سال 2016 روزانه 205 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

گلدمن ساش افزود: ما شاهدیم که تقاضای جهانی نفت بوسیله تولید نفت شیل آمریکا که دائما از مزیت بهره وری و ارتقای کارایی برخوردار است، تامین می‌شود.

اما بانک سرمایه گذاری آمریکا در یادداشتی که روز شنبه منتشر شد پیش بینی خود درباره متوسط قیمت نفت برنت در سال 2015 را از 52 دلار به 58 دلار در هر بشکه و چشم انداز متوسط قیمت نفت سبک آمریکا را از بشکه ای 48 دلار به 52 دلار در هر بشکه رساند.

بانک سرمایه گذاری آمریکا در 12 مه هشدار داد که افزایش اخیر قیمت نفت زودهنگام است و کاهش متوالی قیمتها برای متعادل کردن مجدد بازار لازم است.

سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت تحت هدایت عربستان در نشست قبلی خود در ماه نوامبر تصمیم گرفت سقف تولید خود را حفظ کند و به عرضه بیش از حد به بازار جهانی ادامه دهد تا قیمت پایین نفت تولید‌کنندگان پرهزینه نفت شیل آمریکایی را به کاهش تولید وادار کند.

بهای نفت پس از کاهش شدید در ژانویه، در ماههای اخیر بهبود یافته است. نفت برنت از ژانویه تاکنون 40 درصد افزایش قیمت داشته داشته است.

هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا مجددا برای بیست دو دومین هفته متوالی کاهش یافت. در حال تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا 660 مورد است که نسبت به آمار ماه اکتبر که 1609 سکو بود، 58 درصد کاهش یافته است.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۵۷۰