کاهش ۱ میلیارد دلاری بودجه بی پی برای توسعه یک میدان نفتی عراق

کاهش ۱ میلیارد دلاری بودجه بی پی برای توسعه یک میدان نفتی عراق
پس از هشدار دولت عراق در مورد دشوار شدن پرداخت پول شرکت های نفتی، شرکت بی پی امسال بودجه توسعه ای خود در میدان نفتی عظیم رمیله عراق را یک میلیارد دلار کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از هشدار دولت عراق در مورد کاهش قیمت و دشوار شدن پرداخت پول شرکت های نفتی به دلیل درگیری این کشور با داعش، شرکت بی پی امسال بودجه توسعه ای خود در میدان نفتی عظیم رمیله عراق را یک میلیارد دلار کاهش داده است.
یک منبع آگاه روز دوشنبه گفت، این شرکت انگلیسی با بغداد توافق کرده که هزینه های خود در بزرگترین میدان نفتی عراق را در سال 2015 از 3.5 میلیارد دلار برنامه ریزی شده به 2.5 میلیارد دلار کاهش دهد.
شرکت های بین المللی حاضر در میادین نفتی جنوب عراق بر اساس قراردادهای خدماتی فعالیت می کنند که به موجب آن بابت  مقدار نفتی که تولید می کنند، یک دستمزد مشخص دلاری دریافت می نمایند.
اما با توجه به کاهش شدید قیمت نفت از تابستان گذشته تاکنون که موجب کاهش درآمدهای دولت عراق از محل فروش نفت شده، این نوع قراردادها بغداد را در شرایط مالی بدی قرار داده است.
یک مقام ارشد وزارت نفت عراق در ماه مارس به رویترز گفته بود، شرکت های نفتی به بغداد پیشنهاد کرده اند، که میلیون ها دلار از بودجه های توسعه ای خود در این کشور را کاهش دهند.
این کاهش هزینه های بی پی در عراق پس از آن اتفاق افتاد که بغداد از شرکت های نفتی خواست که در طرح های توسعه ای خود تجدیدنظر کنند و پروژه های جدید را به تعویق بیاندازند و تعهدات انجام شده قبلی شان را با تاخیر ارائه کنند.
بدین ترتیب انتظار می رود تولید نفت از میدان نفتی رمیله در سال 2015 در حد تولید فعلی یعنی حدود 1.4 میلیون بشکه در روز باقی بماند.
شرکت های خارجی که قبلا از محدودیت های زیرساختی در عراق گله مند بودند، می گویند شانس چندانی برای افزایش تولید نفت عراق در سال جاری و یا حتی سال آینده قائل نیستند.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۶۳۱