اعتصاب کارگران پالایشگاه‌ «پترولیوم» آمریکا ادامه دارد

اعتصاب کارگران پالایشگاه‌ «پترولیوم» آمریکا ادامه دارد
کارگران پالایشگاه نفتی خلیج گلوستون ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرده‌اند که پیشنهاد میانجی‌گری دولت آمریکا برای توافق با شرکت ماراتوناعتصاب کارگران پالایشگاه‌ «پترولیوم» آمریکا ادامه دارد پترولیوم این کشور را رد کرده و به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

به گزارش لنجانا و به نقل از خبرگزاری رویترز ، کارگران پالایشگاه شرکت مارتون پترولیوم آمریکا واقع در خلیج گلوستون در ایالت تگزاس این کشور، اعلام کرده اند که پیشنهاد میانجی دولتی که برای پایان دادن به اعتصاب سه ماه و نیمه این پالایشگاه ارائه شده بود را رد کرده اند.

IMG12180835

این کارگران با رد پیشنهاد بهبود شرایط قرارداد خود از سوی میانجی دولتی حاضر در این اعتصاب، اعلام کردند که به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

این مقام دولتی به عنوان میانجی بین کارگران و مقامات شرکت ماراتون پترولیوم و با هدف پایان دادن به این اعتصاب طولانی مدت به این مسئله ورود کرده بود.

IMG12175009

اتحادیه کارگران صنعت فولاد آمریکا به عنوان نماینده کارگران پالایشگاه های نفت آمریکا اعلام کرده است که پیشنهاد میانجی دولتی به شدت از سوی کارگران اعتصاب کننده رد شده است.

کارگران اعلام کرده اند که شرایط قرار داد ارائه شده از سوی مارتون پترولیوم امنیت شغلی آنها را به مخاطره انداخته و باعث خواهد شد که سیاست های اجرا شده در راستای افزایش ایمنی در این پالایشگاه بعد از حادثه سال ۲۰۰۵ نیز کاهش یابد.

وقوع انفجار در این پالایشگاه در سال ۲۰۰۵ در زمان مالکیت این پالایشگاه از سوی شرکت بزرگ بریتیش پترولیوم ۱۵ کارگر این پالایشگاه را به کام مرگ فرو برد.

IMG12174032

اعتصاب کارگران پالایشگاه گلوستون در روز ۱۵ فوریه و همزمان با اعتصاب برخی دیگر از پالایشگاه های آمریکا آغاز شد و به سرعت به دیگر پالایشگاه های آمریکا گسترش یافت، به طوری که با درگیر شدن ۱۵ واحد تولیدی از جمله ۱۲ پالایشگاه بزرگ ترین اعتصاب پالایشگاه ها و واحدهای شیمیایی در این کشور در ۳۵ سال گذشته شکل گرفت.

حجم پالایشگاه هایی که کارگران آنها اعتصاب کرده بودند یک پنجم کل ظرفیت پالایش نفت در آمریکا بود.

در روز ۱۲ مارس توافقی بین مالکین پالایشگاه ها و اتحادیه کارگران فولاد آمریکا صورت گرفت و بر اساس این توافق ۱۳ واحد اعتصاب کننده مجددا آغاز به کار کردند.

در کنار کارگران پالایشگاه خلیج گلوستون، کارگران پالایشگاه تولدو در ایالت اوهایو آمریکا که شرکت هاسکی انرژی و بریتیش پترولیوم مالک آن هستند ، همچنان در اعتصاب به سر می برند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۶۸۳