نسخه‌های جدید برای مقابله با نفت ارزان

نسخه‌های جدید برای مقابله با نفت ارزان
در حالی که اخیرا صحبت‌هایی از قول مجری طرح مجتمع پالایشی سیراف در شرکت ملی پالایش و پخش نفتی مبنی بر راهکار مقابله با نفت ارزان مطرح شده است، مدیر گروه نفت و انرژی شبکه کانون‌های تفکر ایران راهکارهای اصلی مقابله با نفت ارزان را برشمرد.
محمد روئینا با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص جایگزین کردن نفتا با نفت و استفاده از آن در پتروشیمی، گفت: پیش از این نیز صحبت‌هایی مطرح شده بود و این مسئله را تایید می‌کرد که بازار نفتا ممکن است کشش بازار نفت را نداشته باشد و در عین حال، انبارهای نفتا در شرایط فعلی پر است و این مسئله نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.
به گفته وی، راهکار اصلی مقابله با نفت ارزان،‌ توسعه زنجیره ارزش از طریق ساخت پالایشگاه‌ها است تا بتوان تاثیرات نفت ارزان را خنثی کرد.
روئینا تاکید کرد: باید به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا بریم، چرا که این مسئله می‌تواند در کنار راهکارهای گفته شده، راه‌حلی برای مقابله با نفت ارزان باشد.
صحبت‌های وی در حالی است که علیرضا صالح‌آبادی، مجری طرح مجتمع پالایشی سیراف در شرکت ملی پالایش و پخش نفتی این مسئله را مطرح کرده است که حتی در صورت کاهش بیشتر قیمت نفت، می‌توان با تولید نفتا و استفاده از آن در صنایع پتروشیمی، تبعات اقتصادی کاهش قیمت جهانی نفت را مدیریت کرد.
به گزارش اقتصادنیوز این مسئله پیش از این نیز با واکنش‌هایی روبرو شده بود و برخی کارشناسان آن را غیرعملی خوانده بودند.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۶۴۰