تجار پاکستانی خواهان تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران شدند

تجار پاکستانی خواهان تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران شدند
اعضای جامعه تجار پاکستان خواستار اختصاص بودجه کافی به پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در بودجه سال ۱۶-۲۰۱۵ این کشور شدند.
اعضای جامعه تجار پاکستان خواستار اختصاص بودجه کافی به پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در بودجه سال 16-2015 این کشور شدند.
اعضای جامعه تجار پاکستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند، واردات گاز از ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است و پاکستان باید بهترین استفاده را از این فرصت پیش آمده برای حل بحران انرژی خود بنماید. میان شهید، تاجر برجسته پاکستانی و رئیس گروه بین المللی متحد با اشاره به اهمیت تکمیل این خط لوله گفت، هند که در حال توسعه روابط خود با ایران است، واردات انرژی از این کشور را افزایش داده است.
سمینا فاضل، دیگر فعال اقتصادی پاکستانی نیز گفت، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان از ابعاد سیاسی و اقتصادی مهمی برای دو کشور برخوردار است. این 2 عضو جامعه تجار پاکستان تاکید کردند، لغو تحریم ها علیه ایران می تواند کمک بزرگی به حل بحران انرژی در پاکستان بنماید. آنها گفتند، این خط لوله در صورت تکمیل شدن همچنین می تواند به هند و چین نیز کشیده شود و برای پاکستان درآمدزایی داشته باشد. تجار پاکستانی همچنین گفتند، ایران اخیرا قیمت نفت خود را 8 درصد افزایش داده و قصد دارد تا سال 2018 تولید نفت خود را به 5.7 میلیون بشکه در روز برساند.
فعالان اقتصادی پاکستان تاکید کردند پیامدهای اقتصادی و سیاسی خط لوله انتقال گاز انکار ناپذیر است. این خط لوله در صورت تکمیل شدن، نه تنها مشکل کمبود گاز پاکستان را مرتفع می سازد بلکه ایران را قادر می سازد تا بازارهای جدیدی بیابد و درآمدهای حاصل از صادرات انرژی خود را توسعه و تنوع ببخشد. آنها تصریح کردند، با توجه به احتمال بالای لغو تحریم ها، پاکستان می تواند از طریق اختصاص بودجه کافی برای تکمیل این طرح نفع زیادی ببرد.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۴۲
تسنیم |
تعداد بازدید : ۶۷۰