مصرف ٧٣ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کردستان

مصرف ٧٣ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کردستان
مصرف فرآورده های نفتی منطقه کردستان در فروردین ماه امسال، به ٧٣ میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان به خبرنگار شانا، گفت: مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه کردستان شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در ٣١ روز نخست امسال، به ٧٣ میلیون لیتر رسید.

فریدون یاسمی میزان بنزین مصرفی این منطقه را در نخستین ماه امسال، ٣٥ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این سوخت در قیاس با مدت مشابه پارسال، ٦ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در بازه زمانی یاد شده، ٩ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر نفت سفید در این منطقه مصرف شده که این مقدار، از افزایش ٣٣ درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به فروردین ماه سال پیش حکایت دارد.

یاسمی همچنین از مصرف ٢٦ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت گاز در ٣١ روز نخست امسال خبر داد و افزود: مصرف نفت گاز این منطقه نسبت به مدت مشابه پارسال، یک درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با اشاره به افزایش ٣٩ درصدی مصرف نفت کوره این منطقه در بازه زمانی یاد شده نسبت به فروردین ماه ٩٣، اظهار کرد: مصرف این سوخت به دلیل فعالیت شرکتهای راه سازی در شهرستانهای قروه و دیواندره، در فروردین ماه امسال، به یک میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر رسیده است.

وی همچنین با اعلام  مصرف ١٥٨ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) منطقه کردستان در سال ٩٣ ، از افزایش شمار جایگاههای این سوخت پاک به ٥٠ باب در سال ٩٤ خبر داد.

یاسمی افزود: هم اکنون ٤٨ باب جایگاه  سی ان جی با  ٣٠٦ نازل در منطقه کردستان فعالیت می کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه کردستان و کمبود زمین در این استان ، تلاش و برنامه ریزی شرکت ملی پخش این منطقه با هدف استفاده بهینه از ظرفیت کامل جایگاههای عرضه سوخت در این منطقه است.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۸۹۲