پیگیری ٤ هدف کلان وزارت نفت در برنامه ششم توسعه

پیگیری ٤ هدف کلان وزارت نفت در برنامه ششم توسعه
مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با اشاره به سرمایه گذاریهای کلان صورت گرفته در صنعت نفت دنیا، گفت: وزارت نفت بر اساس برنامه ششم توسعه، چهار هدف کلان را در دستور کار قرار داده است.

سعید قوام پور، ( پنجشنبه- ٣١ اردیبهشت ماه) در پنل تخصصی حسابداری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اهمیت موضوع حسابرسی در صنعت نفت و به خصوص حسابرسی شفاف و روزآمد در این حوزه، اظهار کرد: وزارت نفت برای برنامه ششم توسعه کشور چهار هدف کلان را مد نظر قرار داده که افزایش تولید منابع هیدروکربوری همسو با ایجاد ثروتهای مولد و پایدار در کنار ملاحظه های آمایش سرزمینی از جمله مهمترین آنهاست.

وی افزود: نفت باید خود را در کل صنعت کشور منبسط کند و سهم فعلی خود در بودجه عمومی کشور که حدود ٤٠ درصد است کاهش دهد و به این ترتیب راه را برای رشد و توسعه ابعاد دیگر خود که مغفول مانده و بخشهای دیگر اقتصاد باز نگاه دارد.

وی تامین امنیت عرضه داخلی گاز و محصولات پتروشیمی با ملاحظه های اقتصادی و زیست محیطی، بهره گیری بهینه از ظرفیتهای منابع هیدروکربوری همسو با کسب رتبه های نخست در بازار ال ان جی و در نهایت ارتقا صنعت نفت به صنعتی روزآمد و سرآمد با تکیه بر توانمندی داخلی و تعاملهای بین المللی را از دیگر اهداف پیش بینی شده برای صنعت نفت در برنامه ششم برشمرد.

قوام پور، افزود: ارتقا سرمایه انسانی، دستیابی به فناوریهای نوین و بومی سازی و تجاری سازی آنها، ارتقا توان پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی و در نهایت ایجاد فضای رقابتی و بنگاه داری در اقتصاد و صنعت نفت از جمله راهبردهای اصلی ما برای رسیدن به چهار هدف تعریف شده است.

وی تاکید کرد: مسئله امانتداری در مورد این صنعت و مبالغ رد و بدل شده در آن اهمیت زیادی دارد و تعهد به امانت مردم و سلامت محاسبه ها، سیستمها و روشها مسئله ای حیاتی است.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۴۳۲