کاهش ۱.۴ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

کاهش ۱.۴ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته ۱.۴ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۶۵ دلار و ۳۷ سنت معامله شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه همزمان با افزایش ارزش دلار و برداشت سود در آستانه تعطیلات طولانی روز یادبود در آمریکا، حدود 2 درصد کاهش یافت.
نگرانی ها از اینکه پس از افزایش قابل توجه قیمت نفت از اوایل ماه آوریل به این سو، موجب شود تعداد سکوهای حفاری کمتری در آمریکا دست از تولید بردارند، نیز بر قیمت ها تاثیرگذار بوده است. بر اساس آمارهای بیکر هاگز، شرکت های حفاری در این هفته تنها یک سکوی حفاری را تعطیل کردند، و این قوی ترین نشانه از این بود که کاهش 6 ماهه تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در حال متوقف شدن است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز یک دلار، معادل 1.7 درصد کاهش یافت و به 59 دلار و 72 سنت رسید. اما قیمت نفت خام آمریکا در این هفته 3 سنت افزایش داشت و رشد قیمت هفتگی خود را برای دهمین هفته متوالی ادامه داد.
قیمت نفت برنت دریای شمال هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 17 سنت، معادل 1.8 درصد برابر با 1.4 دلار کاهش به 65 دلار و 37 سنت رسید. نفت برنت در این هفته 2.1 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.
پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا در مسیر خروج از عملکرد ضعیف سه ماهه نخست است، انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش دهد، ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید. گزارش نرخ تورم در آمریکا نیز نشان از افزایش نرخ تورم داشت که این نیز می تواند زمینه ساز افزایش نرخ بهره شود.
تقویت ارزش دلار، قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار، نظیر نفت را برای دارندگان سایر ارزها گران تر می کند. تجار گفتند، پس از افزایش قیمت های دو جلسه گذشته، که نفت برنت 4 درصد و نفت خام آمریکا 6 درصد رشد قیمت را شاهد بودند، برداشت سود از سوی سرمایه گذاران به بازار آسیب زده است.
۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۴۱۳