وزارت بهداشت خطر تشعشع آنتن‌ موبایل برای سلامتی را رد کرد

وزارت بهداشت خطر تشعشع آنتن‌ موبایل برای سلامتی را رد کرد
سرپرست شرکت مخابرات ایران در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: بررسی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تشعشع آنتن‌های BTS سلامتی افراد را به مخاطره نمی‌اندازد.

ه گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، سید اسد الله دهناد در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و استفاده از فضای مجازی گفت: برای ترویج و انتشار معارف ناب اسلامی به کسانیکه تشنه این معارف در سراسر دنیا هستند بهترین وسیله فناوری‌های نوین ارتباطی است که ما می‌توانیم از این طریق تبلیغات خوبی در دین و مذهب داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه امکانات ارتباطی می‌تواند در خدمت نشر معارف اسلامی قرار گیرد چرا که امروز با وسعت جمعیت شاید امکان حضور فیزیکی در بسیاری از نقاط نباشد اما با استفاده از این امکانات می‌توانیم در جوامع مختلف حضور داشته باشیم.

سرپرست شرکت مخابرات گفت: اگر ما از ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی برای ترویج عقاید و معارف اسلامی استفاده نکنیم، دشمن ما در جهت خلاف نظر ما هزینه می‌کند.

دهناد همچنین در زمینه فرهنگ‌سازی برای استفاده از فناوری‌های نو مخابراتی در کشور عنوان کرد: تاکنون فعالیت‌هایی صورت گرفته است اما کافی نبوده و باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

او با بی‌ضرر خواندن تشعشع آنتن‌های BTS گفت: تمام سیستم‌های مخابراتی براساس استانداردهای جهانی و ITU نصب و راه‌اندازی شده و تست‌های لازم قبل از راه‌اندازی سیستم‌ها با حضور کارشناسان صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین آنچه وزارت بهداشت تاکنون بررسی کرده، نشان می‌دهد که تشعشع آنتن‌های BTS سلامتی افراد را به مخاطره نمی‌اندازد و همه بررسی‌های انجام شده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سازمان انرژی اتمی ایران فرستاده و پس از بررسی‌های انجام شده، مورد تأیید آن سازمان نیز قرار گرفته است.

دهناد با اشاره به سخنان آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه باید جلوی ضررهای استفاده از تلفن همراه به ویژه در خصوص کودکان گرفته شده و آموزش‌های لازم به آنها داده شود، خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات سیار اخیرا سیم‌کارتی را با عنوان سیم‌کارت کودک و نوجوان طراحی کرده که این سیم‌کارت تحت نظر والدین هر کودک قرار دارد و در خصوص وصل شدن یا نشدن اینترنت هم والدین اعمال نظر می‌کنند.

او همچنین اظهار داشت: فعالیت‌های بسیاری در زمینه توسعه مخابرات در کشور صورت گرفته که یکی از آنها، ایجاد ظرفیت 33 میلیون شماره تلفن ثابت و واگذاری 30 میلیون خط تلفن به مردم است.

سرپرست مخابرات ادامه داد: همچنین نزدیک به 63 میلیون خط تلفن همراه به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت مخابرات در استان قم، خاطرنشان ساخت: در این استان حدود 1400 کیلومتر فیبرنوری کارگذاری شده است.

او ادامه داد: همچنین ظرفیت 580 هزار تلفن ثابت در این استان ایجاد شده که قریب به 490 هزار خط تلفن به مردم واگذار شده است.

سرپرست شرکت مخابرات کشور گفت: از هر 100 نفر در استان قم، 40 نفر تلفن ثابت و در کل یک میلیون و 200 هزار نفر از تلفن همراه اول استفاده می‌کنند.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۴۴۷