پالایشگاه ایرانی در اندونزی

پالایشگاه ایرانی در اندونزی
رییس کمیسیون تجاری ایران و اندونزی گفت: قرار است ایران تعدادی واحد پالایشی و پالایشگاه در اندونزی احداث کند که ۳۰ درصد بودجه آن توسط ایران و ۷۰ درصد توسط اندونزی تامین خواهد شد.

"رودی رجب "روز شنبه در نشست مشترک تجار و صادرکنندگان ایرانی با هيات تجاری اندونزی، اظهار داشت: با اتمام ساخت این پالایشگاه، حج مراودات تجاری دو کشور تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
رییس کمیسیون تجاری ایران و اندونزی با اشاره به تمایل شرکت های ایرانی و اندونزیایی برای توسعه روابط تجاری، افزود: حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۴ به ۴۰۰ میلیون دلار رسید که امکان توسعه بیشتر آن نیز وجود دارد.
وی با اشاره به موانع پیش روی توسعه روابط دو کشور، گفت: مسایل سیاسی، تحریم و عدم شناخت کافی بازرگانی از بازار، موانعی را در گسترش روابط ایجاد کرده اند.
وی با بیان آنکه با لغو تحریم ها، روابط دو کشور توسعه مطلوبی پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: روغن پالم، لاستیک، روغن خوراکی، پوشاک و تجهیزات صنعت نفت از جمله محصولاتی هستند که بین دو کشور مبادله می شود.
رییس کمیسیون تجاری ایران و اندونزی خاطرنشان کرد: البته علی رغم تحریم ها تلاش کرده ایم که تعاملات تجاری میان دو کشور را حفظ کنیم.
وی با بیان آنکه اندونزی سالانه به بیش از یک میلیون مترمکعب قیر ایران نیاز دارد، به دلیل مشکلاتی که وجود دارد ناچار هستیم که این قیر را به صورت غیر مستقیم وارد کنیم که این مساله باعث افزایش قیمت این فرآورده نفتی می شود.
رییس کمیسیون تجاری ایران و اندونزی با اشاره به مذاکرات روسای جمهوری ایران و اندونزی، خاطرنشان کرد: هیات های تجاری دو کشور تلاش می کنند توافقات روسای دو کشور را اجرایی کرده و روابط تجاری را توسعه دهند.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۳۲۰