ابراز تمایل وینترشال آلمان به حضور در صنعت نفت لیبی

ابراز تمایل وینترشال آلمان به حضور در صنعت نفت لیبی
شرکت وینترشال آلمان نسبت به خرید داراییهای شرکت اکسیدنتال در صنعت نفت و گاز لیبی ابراز علاقه کرده است. تمایل یک شرکت غربی به حضور گسترده در کشور جنگ‌زده لیبی اقدامی عجیب و نادر است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت اکسیدنتال مستقر در هیوستون آمریکا از شرکت ملی نفت لیبی خواسته است تا اجازه دسترسی وینترشال را به آمار و اطلاعات برخی میادین نفتی صادر کند. در همین راستا مقامهای شرکت ملی نفت لیبی نیز اعلام کردند که اکسیدنتال خواستار افشای اطلاعات به وینترشال شده است.
  • وینترشال که واحد نفت و گاز شرکت باسف (بزرگترین شرکت شیمیایی جهان) است، اعلام کرد: ما معمولا درباره حدس و گمان بازار یا شایعات اظهار نظر نمی‌کنیم. شرکت اکسیدنتال نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
    از اکتبر ٢٠١٣ و همگام با تمرکز روی داراییهای پر بازده، شرکت اکسیدنتال به دنبال فروش ٤٠ درصد از سهام خود در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است. این شرکت در گزارش سال ٢٠١٤ خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که با وجود خشونتها در لیبی، حجم تولیداتش در میادین نفتی این کشور آفریقای شمالی قابل توجه بوده است. تاکنون تلاشهای اکسیدنتال برای واگذاری داراییهایش با توفیق اندکی همراه بوده است. شرکت اکسیدنتال با شرکت ملی نفت لیبی و او ام وی اتریش سرمایه‌گذاری مشترکی انجام داده و داراییهای این شرکت در این سرمایه‌گذاری است.

    شرکتهای غربی برای صنعت نفت لیبی اهمیت زیادی دارند چون با مشارکت شرکت ملی نفت این کشور برای اکتشاف بزرگترین منابع نفت و گاز آفریقا همکاری می‌کنند. اما پارسال صنعت نفت لیبی به دلیل اعتصاب، درگیریهای مسلحانه میان گروههای رقیب و حملات تروریستی به شدت آسیب دید و میزان تولید نفت خام این کشور به یک سوم سطوح معمول کاهش یافت.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۴۲۰