محموله های نفتی روی آب مدیریت می شود

محموله های نفتی روی آب مدیریت می شود
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران درباره نفت روی آب گفت: ماهیت بازار نفت سبب می شود نفت چند روزی روی آب بماند که این به معنای انبارداری نیست.ایران اکونومیست
روز شنبه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی برگزارشد درباره ذخیره سازی نفت روی آب و انبارداری نفتکشهای ایرانی گفت: ماهیت بازار نفت بر مبنای عرضه و تقاضاست؛ یعنی برخی مواقع عرضه بیشتر از تقاضاست و یا بالعکس اتفاق می افتد، این موضوع سبب می شود گاهی اوقات نفت روی آب بماند تا پس از امضای قرارداد فروش به مقصد حمل شود که این موضوع را انبارداری روی آب نمی گویند بلکه بر حسب عرضه و تقاضا بازار اتفاق می افتد.

 
وی با بیان این که گاهی اوقات نفتکش به همراه محموله روی آب وجود دارد که پس از فروش به مقصد حمل می شود، تاکید کرد: ماندن چند هفته ای نفت روی دریا به معنای انبارداری آن نیست.

** افزایش حضور شرکت ملی نفتکش در بازارهای جهانی
صفایی درباره مهمترین دغدغه ارگانهای دریایی کشور بویژه شرکت ملی نفتکش ایران گفت: تحریمها یکی از دغدغه های ارگانهای دریایی بویژه شرکت ملی نفتکش ایران است، بدون شک با لغو تحریمها حضور ایران در بازارهای بین المللی افزایش می یابد و بازارهای بین المللی اولویت اصلی دریانوردان می شود.
 
وی کاهش سرمایه گذاری در صنعت دریانوردی و این که بازار حمل و نقل دریایی از سال ٢٠٠٨ تا کنون بازار خوبی نبوده است را یکی دیگر از دغدغه های این قشر عنوان کرد و گفت: «حذف مالیات از حقوق دریانوردان» و «احیای ماده ٩ قانون وظیفه کشور» که بر اساس آن کسانی که دریا کار می کنند از سربازی معاف شوند نیز دغدغه ارگانهای دریایی است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس این مشکلات حل و خواسته دریانوردان برآورده شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران درباره بیمه نفتکشها پس از تحریمها نیز اظهار کرد: موضوع بیمه نفتکشها و کشتیها موضوع مهمی است که به خوبی از سوی بیمه های داخلی پشتیبانی شد و صنعت دریایی کشور توانست این مشکل را حل کند.
 
وی درباره ساخت کشتی از سوی سازندگان داخلی و توجه و حمایت از این بخش نیز گفت: ساخت دو فروند کشتی از سوی شرکت ایزوایکو در بندرعباس در حال انجام است، همچنین ساخت سه فروند کشتی سه هزار تنی به شرکت صدرا سپرده شد که متاسفانه این شرکت تاکنون به تعهدهایش عمل نکرده است.
 

** پیشرفت بانکرینگ با فرمول تازه وزارت نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران درباره مصوبه و ابلاغیه اخیر وزارت نفت درباره فرمول تازه بانکرینگ گفت: فرمولی که از سوی وزارت نفت برای بانکرینگ تعیین و ابلاغ شد فرمول خوبی است؛ با این فرمول صنعت بانکرینگ پیشرفت قابل توجهی می کند.
 
وی در ادامه درباره مهمترین دستاوردهای همایش ارگانهای دریایی در ٢٢ دوره گذشته با اشاره به این که در این همایش بخشهای مختلف خصوصی و دولتی فعال در حوزه دریا حضور دارند و چالشها و پیشنهادهای سیاست توسعه دریا محور و اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود، تصریح کرد: از نتایج این همایش می‌توان به این موضوع اشاره کرده که از ٢٣ سال گذشته تا کنون ظرفیت ناوگان از ٦ میلیون تن به ٢٣ میلیون تن، ظرفیت بنادر از ٦٠ میلیون تن به بیش از ١٨٠ میلیون تن رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که ٩٣ درصد تجارت خارجی ایران بوسیله حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، گفت: این تجارت عظیم در دریا نشان می‌دهد که حمل و نقل دریایی از دیگر بخشها از لحاظ بهره‌وری جلوتر است.
 
به گفته صفایی، حمل و نقل دریایی ایران بیش از ٤٠ کنوانسیون در مقر بین‌المللی دارد و هیچ بخشی در کشور این گونه نیست.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۷
تعداد بازدید : ۳۴۳