پلمپ و توقف شرکت یاران شمال در هورالعظیم تکذیب شد

پلمپ و توقف شرکت یاران شمال در هورالعظیم تکذیب شد
عالی پور گفت :پلمپ ماشین آلات شرکت یاران جنوب را تکذیب میکنم،آقای استاندار نیز این مساله را تکذیب کرده است ،آقای اهیجان زاده نیز چنین نظری ندارند، شرکت یاران شمال با رعایت مسائل زیست محیطی کار خود را انجام میدهد.

بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گفت و گو با اهواز نوین درخصوص ۱۰حلقه چاه نفت کشف شده در محدوده فرودگاه اهواز گفت: میدان نفتی کشف شده در محل فعلی فرودگاه اهواز جزو میدان های واقع در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون است و مذاکره برای فعالیت های نفتی در این محدوده در حال انجام است.بر اساس مطالعات انجام شده علاوه بر محدوده فرودگاه بین المللی اهواز ، مناطق شهری کوروش، جواهری و زیتون اهواز نیز روی این لایه نفتی قرار گرفتند.

 

وی افزود : در حال حاضر به فوریت چاه ها را حفر نمی کنیم ولی اگر در حالتی باشیم که برای تولید نیاز به حفر چاه باشد با رعایت مسائل زیست محیطی این کار را انجام میدهیم.

 

وی درباره مشکلات ایجاد شده توسط شرکت وابسته به نفت برای تالاب هور العظیم گفت:هفته گذشته جلسه ای با حضور استاندار و شرکت توسعه منابع نفت برگزار شد که این مسئله در آن مطرح شد وزیر نفت نیز شخصا اعلام کردند که اگر لازم باشد برای زنده نگه داشتن “تالاب هورالعظیم” از این منطقه نفت را استخراج نمی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز ادامه داد : طبق این جلسه مدیر عامل شرکت نفت به منطقه مذکور رفت تا تمام مسائل زیست محیطی را بررسی کند تا هم نفت استخراج شود و هم محیط زیست تالاب هورالعظیم حفظ شود.

عالی پور پلمپ ماشین آلات شرکت یاران جنوب را تکذیب کرد و افزود: آقای استاندار نیز این مساله را تکذیب کرده است ،آقای لاهیجان زاده نیز چنین نظری ندارند، شرکت یاران شمال با رعایت مسائل زیست محیطی کار خود را انجام میدهد.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۴۷۳