عملیات گازرسانی به پتروشیمی های چابهار تا پایان بهار آغاز می شود

عملیات گازرسانی به پتروشیمی های چابهار تا پایان بهار آغاز می شود
گازرسانی به واحدهای پتروشیمی تازه در منطقه چابهار از طریق خط هفتم سراسری از ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علیرضا غریبی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: با بهره برداری از خط لوله هفتم سراسری گاز و ایجاد یک انشعاب از این خط لوله تا بندر چابهار خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی بندر چابهار تامین و با انتقال اتان از بندر عسلویه به چابهار ساخت واحدهای تازه پتروشیمی در این منطقه توجیه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: چابهار هاب تازه پتروشیمی کشور می شود بنابراین تامین خوراک این واحدها اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به موقعیت مناسب چابهار برای واحدهای پتروشیمی ادامه داد: مذاکره هایی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این باره انجام داده ایم تا در باره نحوه اجرا و تامین منابع و نوع همکاری به جمع بندی مناسبی برسیم.

غریبی ادامه داد: اکنون با بخش گازرسانی شرکت ملی گاز در حال مذاکره هستیم و امیدواریم با انتخاب پیمانکار ظرف یک ماه آینده گازرسانی به چابهار عملیاتی شود.

وی اظهار امیدواری کرد که پیش از آماده شدن واحدهای پتروشیمی چابهار، خطوط گازرسانی تکمیل و قرارداد فروش گاز به واحدها نهایی شود.

به گزارش شانا، در فاز نخست امکان سنجی ایجاد سه میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در چابهار انجام شده، که نزدیکی به بازارهای هدف، دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان و وجود آب کافی از مهمترین مزیتهای ایجاد هاب پتروشیمی در بندر چابهار است.

هدف اصلی از ساخت مجتمع های پتروشیمی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان رویکرد صادرات محصولات به بازارهای بین المللی است و تناژ و ظرفیت تولید واحدهای پتروشیمی مطابق با رویکردهای صادراتی طراحی و اجرا می شود.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۱۱
تعداد بازدید : ۴۸۷