ظرفیت تولید و صادرات قیر کشور بیش از 600 هزار تن افزایش یافت

ظرفیت تولید و صادرات قیر کشور بیش از 600 هزار تن افزایش یافت
با بهره برداری از واحد تولید قیر دمیده در آبادان 620 هزار تن به ظرفیت تولید و صادرات قیر کشور افزوده شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پروژه واحد تولید قیر دمیده وابسته به شرکت نفت پاسارگاد با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پالایشگاه آبادان امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید.

پروژه احداث واحد قیر دمیده کشور از فروردین 1389 آغاز و در نهایت در سال 1394 با هزینه ای معادل450 میلیارد ریال، توسط متخصصان کشورمان طراحی و احداث شده است.

با راه اندازی این واحد، ظرفیت تولید قیر در آبادان از 500 تن در روز به 2400 تن در روز افزایش می یابد.

همچنین با بهره برداری از این واحد جدید قیرسازی، ظرفیت تولید قیر در شرکت نفت پاسارگاد که به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر خاورمیانه به شمار می رود، 25درصد (620 هزار تن در سال) افزایش می یابد.

پروژه توسعه ظرفیت ذخیره سازی قیر از 15 به 35 هزار تن از طریق احداث چهار مخزن 5 هزار تنی، پروژه لایروبی و آماده سازی اسکله بارگیری، پروژه توسعه تولید محصول و بسته بندی و توسعه و نوسازی ناوگان حمل قیر به پایانه های صادراتی در بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس از جمله طرح هایی هستند که در آینده به بهره برداری خواهند رسید.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بهره برداری رسمی از این واحد قیرسازی، اظهار امیدواری کرد: با آغاز به کار این واحد صنعتی، شاهد توسعه کشور و اشتغال آفرینی برای فرزندان این سرزمین باشیم.

در حال حاضر کشورمان هفتمین تولیدکننده و چهارمین صادرکننده قیر دنیا محسوب می شود که در صورت رفع چالش های پیش روی این صنعت، جایگاه ایران در بازار جهانی قیر ارتقا خواهد یافت.

قیر ایران به 25 کشور جهان صادر می شود و کشورهای خاورمیانه، جنوب آسیا، شرق و جنوب شرق آسیا، آفریقا و اروپا از خریداران عمده قیر ایران محسوب می شوند.

قیر دمیده حاصل ترکیب وکیوم باتوم (خوراک واحدهای قیرسازی) با هوای تزریق شده به برج های اکسیدایزر پالایشگاه ها هستند.
۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۵۱۰