وعده وزیر نفت:به زودی قیمت جدید بنزین اعلام می شود

وعده وزیر نفت:به زودی قیمت جدید بنزین اعلام می شود
وزیر نفت در خصوص وجود شایعاتی مبنی بر تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: تنها 2 تا 3 شب منتظر بمانید تا از وضعیت نرخ جدید بنزین خودروهای سواری آگاهی یابید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، در ماه های گذشته، کارت سوخت خودروها در ابتدای هر ماه شارژ و سهمیه بنزین به کارت های دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها واریز می شد، اما تاکنون سهمیه خردادماه این وسایط شارژ نشده است.

بیژن نامدار زنگنه این مطلب را در پاسخ به سئوال برخی از شرکت کنندگان در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد.
وی درباره گران شدن قیمت بنزین و حذف قیمت بنزین 700 تومانی، گفت: در این زمینه همه گزینه ها روی میز است.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز پیشتر گفته بود: واریز سهمیه سوخت خردادماه خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها در مرحله تصمیم گیری است و پس از ابلاغ به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.
مقامات وزارت نفت، تاکید کرده بودند که تا پایان سال جاری، تغییری در قیمت و میزان سهمیه خودروها ایجاد نخواهد شد.
وزیر نفت در خصوص تعیین فرمول قیمت خوراک برای سرمایه گذاران خارجی نیز گفت: قیمت خوراک پتروشیمی در سال جاری تغییری نخواهد کرد اما احتمال تغییر این نرخ برای سال آینده وجود دارد.
کمیته ثبات بازار سرمایه بتازگی در ادامه تصمیمات خود به منظور رفع ابهام از برخی صنایع کلیدی بورس، درخصوص صنعت پالایش فرآورده های نفتی و پتروشیمی تصمیماتی اتخاذ کرد که براساس این فرمول وزارت نفت مکلف شد قیمت خوراک گاز و خوراک مایع تحویلی به واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی ها را با رعایت معیارهای متناسب میانگین وزنی درآمد حاصل از فروش گاز، قیمت گاز و یا مایع تحویلی برای دیگر مصارف داخلی، میانگین قیمت گاز و یا مایع صادراتی و وارداتی، قیمت محصول، حفظ قابلیت رقابت پذیری محصولات تولیدی در بازارهای بین المللی و بهبود متغیرهای کلان اقتصادی، ایجاد انگیزش و امکان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی تعیین کند.
زنگنه درباره چگونگی فروش فرآورده های نفتی به بخش خصوصی نیز اظهار داشت: هر کسی که پول نفت بیاورد فرآورده های نفتی به وی تحویل می شود.

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۳۸۱