هدفگذاری برای افزایش ٢ برابری صادرات ال پی جی

هدفگذاری برای افزایش ٢ برابری صادرات ال پی جی
شرکت ملی گاز ایران بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده حجم صادرات ال پی جی (گاز مایع) به عنوان یکی از محصولات فرعی تصفیه گاز طبیعی را در آینده نزدیک دوبرابر می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت علاوه بر افزایش صادرات ال پی جی، برنامه های مشخصی برای افزایش صادرات گوگرد نیز تعریف کرده است.

  • محمدعلی براتی افزود: سالانه ١,٥ میلیون تن گوگرد در مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد تولید می شود.

    وی با اشاره به کاربردهای فراوان گوگرد در صنعت و کشاورزی افزود: از عمده ترین این کاربردها می توان به استفاده از آن در تولید اسید سولفوریک، تصفیه فلزات کانی، صنایع پلاستیک و لاستیک سازی، تولید آسفالت و سیمانهای گوگردی، کودهای شیمیایی، شوینده ها، ضد عفونی کننده ها و دهها کاربرد دیگر اشاره کرد.

    افزایش ٢٥ درصدی صادرات گوگرد

    براتی مقدار گوگرد صادره از فازهای مجتمع گاز پارس جنوبی را بیش از ٥٠٠ هزار تن و حجم گوگرد صادره از پالایشگاه خانگیران را حدود ٤٠٠ هزار تن اعلام و ابراز امیداوری کرد: این رقم در سال جاری ٢٥ درصد افزایش می یابد.

    به گفته وی، گوگرد تولیدی مجتمع پارس جنوبی به دلیل قرار داشتن آن در بندر عسلویه و نزدیکی به مبادی حمل؛ همچنین کیفیت بالا و نیز گرانول بودن که موجب تسهیل در بارگیری، تخلیه و حمل آن می شود؛ از مزایای فراوانی در جذب مشتریان بین المللی برخوردار است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران ادامه داد: این مجموعه در سالهای گذشته اقدامهای موثری را با هدف شناخت و حضور در بازارهای هدف، کاهش ریسکهای زیست محیطی تولید گوگرد و افزایش سهم ایران از بازار گوگرد منطقه خاورمیانه انجام داده است.

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۵۰۶