بدون وقفه و در شرایط تحریم نفت را صادر کردیم

بدون وقفه و در شرایط تحریم نفت را صادر کردیم
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اعمال تحریمها علیه صنعت نفت، گفت: با وجود تمام مشکلات، شرکت ملی نفتکش توانست بدون وقفه کار صادرات و حمل نفت ایران را به خوبی انجام دهد.
به گزارش خبرنگار شانا، علی اکبر صفایی امروز ( دوشنبه ٤ خردادماه) در بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی کشور با اشاره به اهمیت حمل ونقل دریایی در کشور و سهم آن در تجارت جهانی، تصریح کرد: میزان تناژ حمل ونقل دریایی در سال ٢٠١٤ بیش از ١٠ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تن بود که سهم هر نفر در کل جهان از این میزان ١,٥ تن در سال است که این نشان دهنده اهمیت حمل ونقل دریایی است. 

وی به نقش حمل و نقل دریایی در تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ٩٣ درصد تجارت خارجی ایران به حمل ونقل دریایی وابسته است که این موضوع محرک مهمی در اقتصاد کشور است که توانسته در دوران جنگ تحمیلی و همچنین تحریمها از فلج شدن کشور جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که حمل ونقل دریایی از سال ٢٠٠٨ وضع بسیار بدی را گذرانده است، تصریح کرد: نرخ حمل و نقل دریایی یک کشتی VLCCدر سال ٢٠٠٨ ، ١٨٠ هزار دلار در روز بوده که این رقم در سال ٢٠١٣ به ١٥ هزار دلار رسیده است که این نشان از وضع بسیار بد این بخش دارد.

صفایی افزود: با تمام این مشکلات و همچنین مشکل بیمه نفتکشها، شرکت ملی نفتکش توانست بدون وقفه کار صادرات و حمل نفت ایران را به خوبی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: پس از برداشته شدن تحریمها و باحمایتهای دولت و با رقابت آزاد، بازارهای از دست رفته خود را بدست خواهیم آورد. 

وی با بیان این که شرکت ملی نفتکش ایران با ظرفیت ١٥ میلیون ٥٠٠ هزار تن بزرگترین ناوگان نفتی دنیا را در اختیار دارد، اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش و همچنین کشتیرانی مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند. 

به گزارش شانا، بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی امروز با حضور دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، امیر حسین زمانی، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، علی اکبر صفایی، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش و جمعی از نمایندگان مجلس و مقامهای ارشد کشور در محمود آباد آغاز شد.

این همایش همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در چهار محور "ایمنی و محیط زیست دریایی؛ الزامها و زمینه های مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی"، "الزامهای ناوگان تجاری، صیادی و مسافری در زمینه های توسعه و اقتصاد مقاومتی"، "نقش بنادر، لجستیک بندری و زنجیره تامین در توسعه دریامحور با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" و "نقش سرمایه انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" برگزار می شود. 

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۳۸۷