تاکید سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بر استفاده از میادین مشترک

تاکید سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بر استفاده از میادین مشترک
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ایجاد ظرفیت‌های تولید در بخش نفت و گاز، اظهار کرد: باید تلاش کنیم نیازهای داخلی کشور در حوزه پالایشگاه‌ها و فرآورده‌ها را تامین کرده و صادرات را افزایش دهیم که قطعا توانایی و ظرفیت در این حوزه وجود دارد.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های تولید نفت استفاده کنیم، گفت: هم در بخش نفت و هم در حوزه گاز میادین مشترکی داریم که اگر از آنها برداشت نشود قطعا متضرر خواهیم شد. از طرفی دولت هم باید ظرفیت‌سازی لازم را انجام دهد.

وی همچنین اظهار کرد: زنگنه وزیر نفت گزارش‌هایی را در کمیسیون ارائه کرد که ظرفیت‌سازی در حال انجام است و وزارتخانه تلاش می‌کند که سهم ایران در اوپک حفظ شود و بتوانیم تولید را افزایش داده، ضمن آنکه در راستای اقتصاد مقاومتی نگاه ما باید به این سو باشد که پالایشگاه‌ها توسعه یابند و از طرفی افزایش ظرفیت فرآورده ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین در این راستا باید تولید نفت خام را افزایش دهیم که بتوانیم در داخل کشور نیاز پالایشگاه‌ها را تامین کرده و به سمتی برویم که نیاز فرآورده‌ها نیز تامین شود و ما واردات نداشته باشیم. همچنین بتوانیم نیاز بنزین داخل و نفت گاز را هم فراهم کنیم.

امیری خامکانی اظهار کرد: علاوه بر تامین نیازهای داخلی باید در راستای ایجاد ارزش افزوده حرکت کرده و صادرات نفت خام را کاهش دهیم و به سمت صادرات فرآورده‌ها برویم تا بتوانیم از خام‌فروشی هم جلوگیری کنیم که این موارد از جمله برنامه‌هایی است که هم مجلس و هم دولت مدنظر دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه طراحی توسعه پالایشگاه‌ها چند سالی است که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این دولت هم این امر سرعت گرفته و برنامه این است که بتوانیم نیاز بنزین داخل کشور را تامین کرده و به صادرکننده بنزین تبدیل شویم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: بهینه‌سازی مصرف و استانداردسازی مصرف در داخل کشور باید ادامه یابد که هم خودروسازان و هم مصرف‌کننده‌ها برخی از استانداردهای بین المللی را رعایت کنند که بتوانیم به صادرکننده فرآورده هم تبدیل شویم و اینها از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید بر روی آنها کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این توانایی در کشور وجود دارد و طبق گزارشی که دولت و وزارت نفت ارائه کرده است بتوانیم تولیدات را توسعه دهیم و در ابتدا هم نیازهای پالایشگاه‌ها را برآورده کنیم.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۳۹۴