ایران مرکز ثقل پروژه‌های نفت و گاز جهان می‌شود

ایران مرکز ثقل پروژه‌های نفت و گاز جهان می‌شود
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: چنانچه تحریمها برداشته شود، ایران مرکز ثقل پروژه های نفت و گاز می شود.
به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا، امروز (دوشنبه، چهارم خردادماه) در بیست و سومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی کشور با اشاره به این‌که پس از لغو تحریمها ایران جذابیت زیادی برای حضور سرمایه‌گذارن خارجی در پروژه‌های نفت و گاز خواهد داشت، گفت: در چند ماه حضورم در وزارت نفت با مسئولان عالی رتبه کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، برزیل، لهستان و غیره درباره حضور آنها درصنعت نفت پس از تحریمها، مذاکرات زیادی داشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری ٢٠٠ میلیارد دلاری در ٦ سال آینده، تصریح کرد: در شرایط کنونی جهان این میزان سرمایه‌گذاری بدون شک جذابیت زیادی برای شرکتهای بزرگ خواهد داشت. 

زمانی نیا با اشاره به این‌که هدف تحریمهای بین‌المللی تضعیف اقتدار ایران از نظر سیاسی و اقتصادی بوده است، گفت: بزرگترین ضربه‌ای که آمریکا با اعمال تحریمها می‌خواست به ایران وارد کند تحریم اقتصاد و بخصوص نفتکشهای ایرانی بوده است.

به گزارش شانا، بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی امروز در محمود آباد آغاز شد. این همایش همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در چهار محور "ایمنی و محیط زیست دریایی؛ الزامها و زمینه های مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی"، "الزامهای ناوگان تجاری، صیادی و مسافری در زمینه های توسعه و اقتصاد مقاومتی"، "نقش بنادر، لجستیک بندری و زنجیره تامین در توسعه دریامحور با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" و "نقش سرمایه انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" برگزار می شود.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۳۴۸