تحقق 40 درصد اهداف اقتصادی سند چشم انداز

تحقق 40 درصد اهداف اقتصادی سند چشم انداز
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : اگر روند گذشته ادامه یابد، تنها 40 درصد اهداف اقتصادی سندچشم انداز بیست ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران تا افق 1404 محقق خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی آقامحمدی در دهمین گردهمایی مسئولان استانی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت : میانگین نرخ رشد اقتصادی کشور در 40 سال
اخیر 4،8 درصد بوده و 9 سال ابتدای اجرای سند چشم انداز هم به همین منوال بوده است و در صورت ادامه این شرایط همه اهداف اقتصادی سند چشم انداز قابل تحقق نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به نرخ رشد اقتصادی 8 درصدی نیاز داریم ، افزود: این عدد حداقل نرخ رشد برای تحقق اهداف سند چشم انداز است و اگر با نرخ رشد 8 درصد حرکت کنیم 65 تا 70 درصد اهداف سند چشم انداز محقق می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: برای تحقق 100 درصدی اهداف اقتصادی سند چشم انداز در افق 1404 باید نرخ رشد به 12 درصد برسد.
وی اقتصاد مقاومتی را دنده کمکی رسیدن اقتصاد ایران به اهداف سند چشم انداز دانست و تصریح کرد: غربی ها در سال های گذشته همواره برای عقب نگه داشتن اقتصاد ایران تلاش کرده اند و نقشه آنها مهار کردن ایران بوده است که هر مقطع به یک شکلی آن را دنبال کرده اند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی برای این تدوین شد که عقب ماندگی رشد اقتصادی را جبران کند.
آقامحمدی با اشاره به ضرورت تدوین اهداف و برنامه های بلند مدت گفت: برای داشتن برنامه های بلند مدت باید انسان مطلوب تربیت کرد و ویژگی انسان مطلوب بهره گیری از فرصتها با توجه به تغییرات آینده و کسب مهارتهای لازم برای زندگی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگترین مشکل فعلی اقتصاد کشور را نفتی و دولتی بودن آن خواند و تصریح کرد: باید نسل آینده را طوری تربیت کرد که دنبال کار دولتی نباشند و کار آفرینی کنند.
وی سرمایه انسانی را بزرگترین مخزن استعدادهای تحقق نیافته در ایران دانست و افزود: نسل امروز مزیتهای زیادی نسبت به نسل گذشته دارد و ضعف مدیریتی باعث کفران نعمت در استفاده از آنها شده است.
آقامحمدی با اشاره به توانمندی های سیاسی و امنیتی کشور گفت: در این زمینه تمام اهداف چشم انداز محقق شده است و موقعیت ایران در منطقه بگونه ای است که به تنهایی هماورد آمریکا و 60 متعهدش است.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۵۵۵