فاز 2 پتروشیمی کاویان در پارس جنوبی آماده دریافت خوراک شد

فاز 2 پتروشیمی کاویان در پارس جنوبی آماده دریافت خوراک شد
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: فاز دوم پتروشیمی کاویان به عنوان تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب آماده دریافت خوراک است.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علی محمد بساق زاده، افزود: پتروشیمی کاویان با تولید و تزریق اتان فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی تا پایان سال به طور کامل و با تمام ظرفیت فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: برخی از مجتمع های پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب تولید تجاری خود را آغاز کرده اند و در صورت دریافت خوراک بیشتر می توانند به طور کامل وارد مدار تولید شوند.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امسال پتروشیمی های لرستان، مهاباد و کردستان و پتروشیمی تخت جمشید تولید خود را آغاز می کنند که این موضوع می تواند ظرفیت تولید را در صنعت پتروشیمی کشورمان افزایش دهد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: در صورت تامین کامل خوراک، تولید اتیلن این مجتمع سالانه به بیش از دو میلیون تن می رسد.

مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه دو میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان اکنون از طریق فازهای ٩ و ١٠ و ٤ و ٥ پارس جنوبی دریافت می شود که با راه اندازی فازهای تازه پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی پتروشیمی کاویان افزایش می یابد.

با برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را تبدیل به اتیلن کرده است و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در دست احداث با سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلار را تامین می کند. 

پتروشیمی کاویان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در جنوب استان بوشهر احداث شده است.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین کند. 
۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : ۴۱۰