محکومیت رژیم صهیونیستی به پرداخت 1.1 میلیارد دلار به ایران

محکومیت رژیم صهیونیستی به پرداخت 1.1 میلیارد دلار به ایران
پس از سال‌ها طی روند قضایی پیگیری شکایت ایران از رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم پرداخت بدهی نفتی پیش از انقلاب این کشور به ایران، دادگاه سوئیس این رژیم را به پرداخت 1.1 میلیارد دلار به ایران محکوم کرده است. وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرده است به دلیل دشمنی با ایران این پول را نمی‌پردازند.

به گزارش  پایگاه خبری اوپکس به نقل از اویل پرایس، دادگاه سوئیس به تازگی رژیم صهیونیستی را به پرداخت 1.1 میلیارد دلار بابت بدهی نفتی پیش از انقلاب خود به کشور محکوم کرده است.

بر این اساس، پیش از انقلاب اسلامی، رژیم شاهنشاهی به عنوان یکی از متحدین رژیم صهیونیستی علیه کشورهای عرب منطقه محسوب می شد و بر اساس این اتحاد، دو کشور خط لوله مشترکی را برای انتقال نفت ایران به اروپا از سرزمین های اشغالی احداث کردند.

بر اساس این قرارداد دو جانبه نفت ایران بوسیله کشتی به سرزمین های اشغالی حمل و سپس از بندر حیفا به دیگر مناطق اروپا منتقل می شد.

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم اشغال گر قدس، میلیون ها دلار از صادرات نفت ایران به اروپا درآمد کسب کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی و تبدیل شدن دو کشور به دشمنان منطقه ای، رژیم صهیونیستی از پرداخت بدهی خود به ایران سر باز زد.

پیشتر دادگاه سوئیس در سال 1989 این رژیم را به پرداخت 500 میلیون دلار غرامت به ایران محکوم کرده بود که این حکم به دلیل اعتراض نسبت به میزان سود محاسبه شده در این مبلغ معلق ماند و پرداخت نشد.

پس از اعلام رأی دادگاه سوئیس، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بر اساس قانون تجارت با دشمن در این رژیم، انتقال پول به شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از دشمنان این کشور ممنوع شده است.

بر اساس آمارهای موجود تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی 14.75 میلیون متر مکعب نفت از ایران دریافت کرده است که برای شرکت نفتی ترنس آسیاتیک اویل این رژیم 450 میلیون دلار درآمد داشته است.

رژیم صهیونیستی باید در کنار پرداخت 1.1 میلیارد دلار غرامت محکوم شده، 7 میلیون دلار نیز بابت هزینه های پیگیری قضایی به ایران بپردازد.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۵۰۰