ایران مرکز ثقل پروژه‌های نفت و گاز جهان می‌شود

ایران مرکز ثقل پروژه‌های نفت و گاز جهان می‌شود
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: چنانچه تحریمها برداشته شود، ایران مرکز ثقل پروژه های نفت و گاز می شود.

  • به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، امیرحسین زمانی نیا، امروز (دوشنبه، چهارم خردادماه) در بیست و سومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی کشور با اشاره به این‌که پس از لغو تحریمها ایران جذابیت زیادی برای حضور سرمایه‌گذارن خارجی در پروژه‌های نفت و گاز خواهد داشت، گفت: در چند ماه حضورم در وزارت نفت با مسئولان عالی رتبه کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، برزیل، لهستان و غیره درباره حضور آنها درصنعت نفت پس از تحریمها، مذاکرات زیادی داشته‌ایم.

    وی با اشاره به برنامه وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری ٢٠٠ میلیارد دلاری در ٦ سال آینده، تصریح کرد: در شرایط کنونی جهان این میزان سرمایه‌گذاری بدون شک جذابیت زیادی برای شرکتهای بزرگ خواهد داشت. 

    معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با اشاره به این‌که هدف تحریمهای بین‌المللی تضعیف اقتدار ایران از نظر سیاسی و اقتصادی بوده است، گفت: بزرگترین ضربه‌ای که آمریکا با اعمال تحریمها می‌خواست به ایران وارد کند تحریم اقتصاد و بخصوص نفتکشهای ایرانی بوده است.

    زمانی نیا با بیان این که پس از توافق ژنو و بیانیه لوزان فضا عوض شده است، افزود: سیاست سازنده دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته ای موثر واقع شده و وجه امنیتی آن در حال رنگ باختن است.

    ساختار تحریمها در حال متلاشی شدن است

    وی با اشاره به این که توافق ژنو و بیانیه لوزان وضع بازی را در مذاکرات هسته ای عوض کرد، گفت: ساختار تحریمها کم کم در حال متلاشی شدن است و باید تا آذرماه منتظر برداشته شدن کامل تحریمها بود.

    معاون وزیر نفت با بیان این که مسائل هسته ای بهانه آمریکا برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت بوده است، تصریح کرد:  چین و روسیه به عنوان دوستان ما مجبور به پذیرش فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت شدند.

    زمانی نیا گفت: در کتاب خاطرات محمد البرداعی، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این موضوع به وضوح اشاره شده که هدف از فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت سیاسی بوده است.

    به گزارش شانا، بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی امروز در محمود آباد آغاز شد. این همایش همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در چهار محور "ایمنی و محیط زیست دریایی؛ الزامها و زمینه های مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی"، "الزامهای ناوگان تجاری، صیادی و مسافری در زمینه های توسعه و اقتصاد مقاومتی"، "نقش بنادر، لجستیک بندری و زنجیره تامین در توسعه دریامحور با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" و "نقش سرمایه انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" برگزار می شود.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۴۶۰