ناوگان شرکت ملی حفاری ایران توسعه یافت

ناوگان شرکت ملی حفاری ایران توسعه یافت
مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری ایران از پیوستن دو دکل جدید سنگین خشکی به ناوگان حفاری این شرکت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالعلی مطهری در این باره گفت: دکلهای ٩٤ و ٩٥ فتح تمام برقی و در ردیف دستگاههای روز آمد حفاری قرار دارند.

وی افزود: این دکلها هم اکنون در موقعیت مناطق نفتخیز جنوب مراحل نصب روی لوکیشن (محل استقرار دکل) و فرآیند آزمایشهای میدانی را می گذرانند و پس از آن در یکی از میدانهای مشترک نفتی وارد چرخه عملیات می شوند.

مطهری ادامه داد: این دستگاهها هر کدام با توان ٢ هزار اسب بخار، دارای پنج ژنراتور، سه پمپ سیال، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، سامانه های الکترونیکی، هیدرولیکی و مکانیکی پیشرفته هستند .

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به راه اندازی دکل حفاری ٣٩ فتح در روزهای نخست امسال، گفت: برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و شتاب بخشیدن به اجرای پروژه های حفاری، این شرکت افزایش تعداد دکلهای ملکی خود را برای امسال در برنامه دارد و حداقل پنج دکل خشکی به ناوگان شرکت افزوده می شود و مجموع دکلهای این شرکت به ٧٥ دکل شامل ٧٢ دکل خشکی و سه دکل دریایی می رسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تعمیرات اساسی پنج دکل حفاری با استفاده از توانمندیهای داخلی در سال ٩٤، افزود: در سالهای اخیر همه دکلهای حفاری مکانیکی موسوم به (قدر) و نیمه مکانیکی موسوم به (نصر) ملکی شرکت در دوره های تعمیرات اساسی به دکلهای تمام برقی و پیشرفته فتح ارتقا یافته اند.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۴۲۶