دبیر کل اتاق را از میان مدیران بخش خصوصی انتخاب کنید

دبیر کل اتاق را از میان مدیران بخش خصوصی انتخاب کنید
فرهاد فزونی ، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در واکنش به احتمال دبیرکلی "حسین نقره کار شیرازی" گفت:«چرا برای دبیر کلی بزرگترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی و یا به قولی تشکل تشکل ها دبیر کل را از میان دولتیان بر می گزینید؟ »
فرهاد فزونی ، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در واکنش به احتمال دبیرکلی  "حسین نقره کار شیرازی" گفت:«چرا برای دبیر کلی بزرگترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی و یا به قولی تشکل تشکل ها دبیر کل را از میان دولتیان بر می گزینید؟ »
فزونی در پیامی با تاکید بر اینکه «دبیر کل اتاق از میان مدیران بخش خصوصی انتخاب شود» به  انتشار این خبر در «تجارت نیوز» اشاره کرد و نوشت:«تجارت نیوز با این خبر به قول خودش تائید نشده، تیله ای زیر پای جمعیت علاقمند به مسائل اتاق انداخته است و تا کنون بسیاری پا روی این تیله گذاشته از جهات مختلف به پرواز در آمده اند.»
او با طرح این سئوال که«واقعا کیسه بخش خصوصی اینقدر خالی است؟» اورده است:« اگر چنین است و برای گرداندن اتاق خود ناچاریم دولتمردان را به میدان بیاوریم چرا انتظار داریم دولت کار های خودش و بخش خصوصی را به ما بسپارد؟»
فزونی در ادامه سخنان سید حمید حسینی را نیز به چالش کشید:«  توجه کنید که آقای سید حمید حسینی هم که آقای دکتر نقره کار شیرازی را مناسب این سمت نمی دانند باز هم از جمعی مدیران دولتی برای کار های اجرائی اتاق نام برده اند. با شناختی که از ایشان دارم انتظار این بود که حداقل دو چهره فعال بخش خصوصی را در میان پیشنهادات خود می گنجاندند.»
این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد:«دکتر نقره کار انسانی قابل احترام است و شاید یک مدیر اجرائی خوب در دستگاه دولت. ولی آیا در بخش خصوصی هم یک مدیر اجرائی خوب خواهند بود؟ به یاد داشته باشیم که بزرگترین علت ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 این بود که تفکرات و دیدگاه های دولتی نمی تواند اقتصاد این کشور را شکوفا کند و کار اقتصاد باید به بخش خصوصی سپرده شود. هرگز کسی نگفته که مدیران دولتی افرادی ناتوان هستند. »
او اضافه کرده است:«چهار چوب فکری مدیران دولتی در محیطی نضج گرفته که با دیدگاه های بخش خصوصی و اقتصاد آزاد رقابتی تفاوت دارد. پس مدیر بخش خصوصی باید از جنس خودش باشد.»
 فزونی بر این عقیده است که ساختار اتاق ایران بدون شک نیاز به بازبینی و مهندسی دوباره دارد و اینکه جمعی را با دو یا سه کارمند "مدیر کل" بنامند پاسخگوی احتیاجات بخش خصوصی نخواهد بود.
فزونی در ادامه می گوید:« همین "مدیر کل " نامیدن مسئولین اتاق ایران نشان از حاکمیت تفکر دولتی بر بخش اجرائی اتاق ایران دارد. بخش خصوصی کار و تلاش لازم دارد چه فرقی می کند که انجام دهنده آن مدیر باشد یا مدیر کل. آیا عده ای را مدیر کل نامیدن چرخه کار ها را کند نمی کند؟ آیا در بخش خصوصی هم باید وزن کشی مناصب را داشته باشیم یا آن متعلق به بخش دولتی است؟»
اوسخنانش را این گونه پی می گیرد که« مدیری را به صحنه بیاورید که هم توانائی باز سازی اتاق ایران را داشته باشد و هم جامعه اقتصادی کشور را از دریچه جهان امروز نگاه کند. با علم روز مدیریت و تجارت و صنعت آشنا باشد. انتظار این بود که با وجود مدیرانی که امروز در هیات رئیسه اتاق ایران متصدی امور شده اند نوگرائی و تحرک بالائی در اتاق ایران دیده شود و انشااله چنین هم خواهد شد.»
فزونی سپس تاکید می کند:« دبیر کل اتاق را از میان مدیران بخش خصوصی انتخاب کنید شاید این خبر تائید نشده تجارت نیوز خاصیتی داشته باشد.»
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۳۵
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۳۷۵