انتظار استقبال مردم از سی ان جی با تک نرخی شدن بنزین

انتظار استقبال مردم از سی ان جی با تک نرخی شدن بنزین
انتظار می رود تک نرخی شدن قیمت بنزین و فاصله قیمتی آن با سی ان جی، استقبال به استفاده از این سوخت پاک را افزایش دهد.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به خبرنگار شانا، گفت: با تک نرخی شدن قیمت بنزین و حذف سهمیه خودروهای سواری شخصی و عمومی، شاهد استقبال و روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت پاک به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

امیر وکیل زاده با تاکید بر این که کشور از منابع گازی مناسبی برخوردار است، اظهار کرد: افزایش فاصله میان قیمت سی ان جی و بنزین در استفاده بیشتر از سی ان جی، ثاثیر بسزایی دارد.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: انتظار این است که تا چند روز آینده شاهد استقبال مردم و روی آوردن آنها به استفاده بیشتر از سی ان جی باشیم.

به گفته وی، توسعه صنعت سی ان جی از نظر خودرویی و جایگاهی نیز می تواند در ترغیب بیشتر مردم به استفاده از این سوخت پاک اثر گذار باشد.

وکیل زاده با اشاره به این که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، سیاست گذار نیست، بیان کرد: با این وجود، این شرکت همچنان با کاهش قیمت سی ان جی به منظور افزایش ایجاد فاصله قیمتی آن با بنزین موافق است و پیشنهاد مربوط در این باره را پیگیری می کند.

به گزارش شانا، به دنبال اعلام لغو نظام سهمیه بندی بنزین و اعلام قیمتهای جدید سوخت، نرخ سی ان جی ثابت و هر متر مکعب ٤٠٠ تومان اعلام شد.

ثابت ماندن قیمت این سوخت پاک( سی ان جی) در مقابل بنزین که هر لیتر آن ١٠٠٠ تومان اعلام شده است می تواند عاملی انگیزشی برای سرمایه گذاری بیش از پیش در این بخش و رونق استفاده از سی ان جی باشد.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۳۷۹