لغو تحریمهای کشتیرانی به تیم هسته‌ای پیشنهاد شد

لغو تحریمهای کشتیرانی به تیم هسته‌ای پیشنهاد شد
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از ارائه متن پیشنهادی ارگانهای دریایی برای رفع تحریم این بخش به تیم مذاکره کننده هسته ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اکبر صفایی، در دومین روز از بیست و سومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی بر لزوم رفع کلی تحریمهای کشتیرانی و حمل ونقل دریایی تاکید و با اشاره به صحبتهای روزهای اخیر خود با عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار کرد: عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در گفت‌وگوهای هسته ای تهران با کشورهای گروه 1+5 در این دیدار تاکید داشت که برداشتن تحریم نفتکشها و کشتیرانی در متن پیشنهادی ایران قرار گرفته است و بلافاصله پس از توافق این تحریمها برداشته می‌شود.

صفایی به عوامل تاثیرگذار بر روی شرکتهای کشتیرانی در عرصه بین المللی اشاره و تصریح کرد: نوسانهای قیمت جهانی نفت، مصرف روزافزون انرژی هند و چین، کاهش واردات نفت خام آمریکا، تحولات در سیاستهای تولید نفت اوپک، ناامنی و بی ثباتی سیاسی در برخی مناطق دنیا و غیره برخی از عوامل تاثیرگذار بر کشتیرانی‌هاست.

وی با اشاره به این که هم اکنون نشانه هایی از رشد تقاضا برای حمل ونقل فرآورده های نفتی در کوتاه مدت وجود دارد اضافه کرد: همچنین بازارها حاکی از رشد نیاز مصرف گاز ال ان جی و ال پی جی و همچنین نشانه هایی از رشد تقاضا برای حمل ونقل نفت خام در کوتاه مدت وجود دارد.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با بیان این‌که کشتیرانی نماد اقتصاد مقاومتی در سالهای گذشته بوده است، تصریح کرد: اقتدار ملی فقط اقتدار نظامی نیست بلکه اقتدار اقتصادی، دریایی و غیره را نیز شامل می شود.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۴۰۹