گاز ۱۵درصد گران شد

گاز ۱۵درصد گران شد
مدیرعامل شرکت ملی گاز در تشریح برنامه‌های جدید گازی دولت در سال ۹۴ از افزایش ۱۵درصدی قیمت گاز خانگی، تجاری و دولتی از فردا خبر داد.

به گزارش اوپکس به نقل از تسنیم، حمیدرضا عراقی با اعلام این که قیمت گاز تجاری،‌ دولتی و خانگی ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد گفت: قیمت سی‌ان‌جی و گاز صنایع، پتروشیمی و کشاورزی و دامپروری و نانوایی‌های سنتی در سال جاری ثابت خواهد بود. زمان ابلاغ و اجرای تعرفه‌های جدید گازی فردا (چهارشنبه ششم خردادماه) است.

روز گذشته وزارت نفت به دولت برای افزایش ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ درصدی قیمت گاز طبیعی از خرداد ماه خبر پیشنهاد داده است.

عراقی با اعلام اینکه طبق مصوبه دولت، عوارض مصرف گاز از ۱۳ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت گفت: در واقع عوارض مصرف گاز به ازای هر متر مکعب گاز مصرفی ۹ تا ۱۱ تومان می‌شود. همچنین عوارض قبوض گاز بهای خانگی نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که سال گذشته متوسط قیمت هر متر مکعب گاز در زمستان از ۷۰ تومان با افزایش ۲۰ درصد به ۸۴ تومان رسید گفت: با افزایش ۱۵ درصدی در سال جاری این رقم به ۹۶ تومان می‌رسد. همچنین متوسط قیمت گاز در تابستان امسال نیز از ۱۴۴ تومان به ۱۵۰ تومان افزایش یافت؛ البته افزایش قیمت گاز در تابستان بیش از ۱۵۰ تومان می‌شد اما تصمیم گرفته شد این رقم مانند سال ۱۳۹۳ ثابت باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سهم ۷۰ درصدی گاز در سبد سوخت کشور، دولت نگاه تخفیفی به افزایش قیمت آن داشت گفت: بر همین اساس قمیت گاز افزایش چندانی در سال جاری ندارد.

معاون وزیر نفت با تأکیدبر اینکه هر کدام از" پلکان" مصرفی گاز در بخش خانگی، تجاری و دولتی ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت گفت: مدت زمان صدور قبوض گاز بین ۳۶ روز تا دوماه است.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۴۶۴