درست نیست در مورد جزئیات جلسه غیرعلنی صحبتی شود

درست نیست در مورد جزئیات جلسه غیرعلنی صحبتی شود
مهدی دوات گری گفت: همانطور که مشخص است اگر قرار بود محتویات این جلسه رسانه ای شود به صورت علنی برگزار می شد و انتشار برخی مطالب از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در مورد این جلسه بی اخلاقی محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از پایگاه خبری آناج، مهدی دوات گری در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات آقای عراقچی در جلسه غیر علنی مجلس گفت: همانطور که مشخص است اگر قرار بود محتویات این جلسه رسانه ای شود به صورت علنی برگزار می شد و انتشار برخی مطالب از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در مورد این جلسه بی اخلاقی محسوب می شود.

وی ادامه داد: بنده به لحاظ تقیدی که در مورد این موضوع دارم در مورد این جلسه اظهار نظر نمی کنم و از حاظ شرعی و قانونی نیست صحبت در مورد این جلسه درست نمی باشد.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس به نگرانی های نمایندگان خانه ملت در مورد پروتکل الحاقی نیز اشاره کرده و بیان کرد: شخصاً معتقدم که در مجلس فضا برای تصویب پروتکل الحاقی فراهم نیست.

وی افزود: دولت در جریان مذاکرات هسته ای و تبیین گزارش اصلی باید همواره خطوط قرمز موجود را مورد توجه قرار دهند و تعهدی ندهند که بعداً در صورت عدم تصویب مجلس به مشکل بربخوریم.

وی در مورد پایین آمدن درصد غنی سازی انرژی هسته ای از 20 درصد به 67/3 درصد نیز اظهار کرد: نباید به قضیه به گونه ای نگاه کنیم که درصد غنی سازی پایین آمده است و این درست نمی باشد که بعضاً در جامعه اینگونه القا می شود که همه چیز را از دست داده ایم.

 دوات گری گفت: در این مورد این موضوع را هم باید در نظر داشته باشیم که کشورهایی مثل عربستان، برزیل، آرژانتین و کره جنوبی که جزو هم پیمانان آمریکا می باشند حتی اجازه غنی سازی یک درصدی هم ندارند.

وی به نکاتی در مورد پایین آمدن غنی سازی تا 67/3 درصد اشاره کرده و عنوان کرد: نکته اول این می باشد که اجازه غنی سازی تا این درصد به ایران داده شده است و همچنین این اجازه هم داده شده است تا بعد از گذشت 15 سال ما غنی سازی صنعتی هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید مزیت این پایین آمدن درصد غنی سازی نیز تبیین شود تا مشخص شود که کشور ما بعد از گذشت 15 سال خواهد توانست تا هر حدی از میزان غنی سازی درصد خود را افزایش دهد.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث گران شدن بنزین نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: نباید به بنزین به عنوان یک کالای معمولی نگاه کرد بلکه بنزین کالای استراتژیک در کشور ما می باشد.

وی بیان کرد: به دنبال گران شدن این کالا، قیمت تمامی کالاها تحت تاثیر بالا رفتن هزینه آن قرار خواهند گرفت.

دوات گری در مورد اینکه دولت با گران کردن بنزین به دنبال جبران کسری بودجه خود می باشد، اظهار کرد: کسری بودجه دولت ناشی از کسری منابع و مصارف است، دولت از طرفی باید درآمدهای خود را تامین کند و از طرفی جوابگوی هزینه های خود نیز باشد.

وی افزود: نمی توانیم منکر این قضیه باشیم که 80 درصد بودجه کشور وابسته به نفت می باشد، همین الان وقتی که مالیات افزایش می یابد یکسری مقاومت ها در جامعه خصوصاً در بازار ایجاد می شود، البته که در هر حوزه ای دست بگذاریم باز هم مخالفت ها وجود خواهد داشت.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس در پایان تصریح کرد: معتقد هستم دولت برای تامین منابع خود باید ساز و کار مشخصی داشته باشد تا به نوعی از ایجاد فشار بر روی مردم جلوگیری نماید.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۳۶۷