دانش جعفری هم به تیم مشاوران اتاق تهران پیوست

دانش جعفری هم به تیم مشاوران اتاق تهران پیوست
پس از آنکه چهار اقتصاددان مطرح کشور در حلقه مشاوران اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران جای گرفتند، داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این حلقه اضافه شد تا تیم مشاوران پارلمان بخش خصوصی کامل تر شود.رایزنی برای پیوستن داود دانش جعفری به تیم مشاوران اتاق تهران از چندی پیش صورت گرفته بود و وی با قبول این سمت به جمع مشاوران اتاق تهران پیوست که حلقه ای از اقتصاددانان شاخص کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش سایت خبری اتاق تهران، دانش جعفری حکم مشاور اتاق تهران را هفته گذشته با امضای رییس اتاق تهران دریافت کرد.
او که وزیر اقتصاد دولت نهم بود در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کمیسیون نظارت این مجمع است و ریاست این کمیسیون نیز بر عهده آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
مشاوران اتاق تهران در هفته یکبار دور هم جمع می شوند و پیرامون مسائل روز اقتصاد و جریان های حاکم بر سیاست های اقتصادی کشور با حضور رییس اتاق و دیگر نمایندگان بخش خصوصی به بحث و بررسی می پردازند.
اولین هشدار تیم مشاوران اتاق تهران نیز دو هفته پیش در قالب نطق پیش از دستور یحیی آل اسحاق در پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران بیان شد که از وابستگی شدید اقتصاد ایران به نفت و پیامدهای ناگوار این رویکرد حکایت داشت. این هشدار درحالی از پارلمان بخش خصوصی مخابره شد که طی هفته های اخیر قیمت نفت در بازار جهانی سیر نزولی گرفته و با توجه به اتکای بیش از حد اقتصاد ایران به نفت به نظر می رسد هشدار مشاوران اتاق تهران جدی است.

چهار اقتصاددان در تیم مشاوران اتاق تهران
حلقه مشاوران اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران با پیوستن چهاراقتصاددان مطرح کشور تکمیل شد و پارلمان بخش خصوصی که 60 مدیر وفعال اقتصادی با سابقه را درهیأت نمایندگان خود دارد،آماده تهیه وتدوین گزارش های حایز اهمیت اقتصادی شد .
به گزارش سایت خبری اتاق تهران، با حکم رئیس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران،مسعود نیلی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف به عضویت در حلقه مشاوران اتاق تهران قرار گرفت. آقای نیلی که یکی از مطرح ترین اقتصاد دانان کشور است علاوه بر سابقه حضور در محافل آکادمیک،سال ها تجربه در برنامه ریزی اقتصاد کشور دارد وبه صورت مستقیم در تهیه وتدوین چند برنامه توسعه مشارکت ومسئولیت داشته است.دکتر موسی غنی نژاد نیز که یکی از صاحب نظران مباحث اقتصادی است،دیروز به دعوت اتاق تهران پاسخ مثبت داد وبه حلقه مشاوران پارلمان بخش خصوصی پیوست.
آقای غنی نژاد یکی از اقتصاد دانان مدافع سازوکار بازار درایران است که به واسطه اهتمام به کارکردهای اقتصاد آزاد در محافل اقتصادی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.آقای غنی نژاد دانش آموخته اقتصاد از سوربن فرانسه است ویکی از نظریه پردازان مباحث فکری در محافل آکادمیک ایران به شمار می رود.
فرد دیگری که به حلقه مشاوران اتاق تهران پیوست،دکترسید احمدمیرمطهری است که او نیز نه تنها سابقه طولانی در مدیریت بازار سرمایه دارد که در دانشگاه نیز به تدریس پرداخته است.
میرمطهری به واسطه مدیریت با ثبات در بورس اوراق بهادار شهره است وبراساس نظرسنجی از معامله گران بورس اوراق بهادر،بهترین دبیر کل تاریخ بورس تهران شناخته می شود.
علاوه براین ها، دکتر اکبرکمیجانی اقتصاد دان مطرح کشور نیز به جمع مشاوران اتاق تهران پیوسته وبا تخصصی که دراقتصاد پولی دارد،این حلقه را تکمیل کرده است.آقای کمیجانی نیز درزمینه تدریس علم اقتصاد فردی باسابقه است و علاوه برآن،سال ها سابقه مدیریت در ارکان بانک مرکزی را نیز دارد.
رئیس اتاق تهران دیروز در پنجمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران،خبر پیوستن اقتصاد دانان مطرح کشور را اعلام کرد وگفت: خوشحالیم که از دانش وتجربه چند اقتصاد دان مطرح کشور استفاده می کنیم وبنا داریم ازدانش آنها درکنار تجربه اعضای هیأت نمایندگان استفاده کنیم تا گزارش ها وتحلیل های خروجی اتاق تهران ازهمیشه مستدل تر وکارشناسی شده تر ارایه شود."
دکتریحیی آل اسحاق با یادآوری این که اقتصاددانان وصاحب نظران مطرح اقتصادی کشور از جمله دکتر موسی غنی نژاد، دکتر مسعود نیلی و دکتر سید احمد میرمطهری در شورای مشاوران اتاق تهران عضویت دارند، گفت:درنخستین نشست،موضوع تشدید وابستگی به درآمدهای نفتی وآثار وعواقب آن مورد بررسی قرار گرفت و ما هم دراتاق تهران نگران تشدید واردات و وابستگی بیشتر بودجه کشور به درآمدهای نفتی هستیم.
به این ترتیب درکنار مدیران باسابقه ای هم چون مهندس احمد دوست حسینی ومهندس علی اکبر صابری،گروه مشاوران مرکز هم اندیشی برای توسعه بخش خصوصی دراتاق تهران شکل گرفته و درحالی که اقتصاد کشور نیاز به بازنگری واصلاح ساختار اساسی دارد،این حلقه در آینده می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.


۲۳ مرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۱۱
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۳۹۰