مقررات بخش انرژی برزیل تعدیل می شود

مقررات بخش انرژی برزیل تعدیل می شود
انجمن ملی صنعت نفت برزیل، آی‌بی‌پی، روز دوشنبه (چهارم خردادماه) فهرستی از تغییرات تنظیمی بخش انرژی این کشور را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری رویترز، به انجمن ملی صنعت نفت برزیل، آی‌بی‌پی، روز دوشنبه (چهارم خردادماه) فهرستی از تغییرات تنظیمی بخش انرژی این کشور را اعلام کرد.
 آی‌بی‌پی روز دوشنبه فهرستی از تغییرات تنظیمی را پیشنهاد کرد که می‌تواند سبب رشد فعالیتهای اکتشافی همزمان با افت قیمتهای نفت، افزایش هزینه‌ها، تأخیر در اجرای پروژه‌ها و همچنین رسوایی فساد مالی شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل شود.

خوزه کامارگو، رئیس انجمن آی‌بی‌پی، با ابراز امیدواری، اعلام کرد که این تغییرات می‌توانند برای مزایده امتیازهای نفتی ماه اکتبر به قانون تبدیل شوند.

این پیشنهادها، مقررات ملی برزیل را مدنظر قرار می‌دهد، مقرراتی که در سالهای اخیر در تلاش برای استفاده از ذخایر جدید نفتی و ایجاد فرصتهای شغلی صنعتی با دستمزد بالا بوسیله دولت سختگیرانه‌تر شده است.

بسیاری از شرکتها از جمله پتروبراس نسبت به مقررات برزیل انتقاد کرده و آنها را عامل افزایش هزینه‌ها، تأخیر در اجرای پروژه‌ها و سخت شدن تشریفات اداری دانسته‌اند.

آنتونیوگومارائس، دبیر اجرایی آی‌بی‌پی، گفت: سرمایه‌گذاریها دوباره باید آغاز شوند. همه ما شاهد مشکلات کنونی هستیم.

در میان اصلاحات آی‌بی‌پی اعلام شده است که محتوای پیشنهادها بخشی از روند مزایده باشد و به جای تعیین قیمت ثابت برای شرکتها، هزینه کلی پروژه‌ها در مزایده ارائه شود.

به گفته آی‌بی‌پی، با این اقدام، شرکتها می‌توانند مناسبترین راه را برای گنجاندن مقررات ملی در پروژه‌ها ارزیابی کنند و در صورت تمایل برای پایین آوردن ظرفیت، ناگزیر به ارائه زودهنگام وجه نقدی به دولت شوند.

آی‌بی‌پی همچنین از آژانس ملی نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل خواست تا مقررات مربوط به قوانین برزیل را در این باره نهایی کند.

فلوریوال کاروالیو، یکی از اعضای هیئت‌مدیره آژانس ملی نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل، گفت که این آژانس بعضی اصلاحات را برای مزایده ماه اکتبر بررسی کرده، اما احتمال دارد تا آن زمان تغییرات اساسی در قوانین موجود ایجاد نشود.
۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۴۷۰