تریلر حامل 24 هزارلیتر نفت سیاه در پلدختر واژگون شد

تریلر حامل 24 هزارلیتر نفت سیاه در پلدختر واژگون شد
فرماندار پلدختر گفت: تریلر نفت کش حامل 24 هزار لیتر نفت سیاه صبح امروز سه شنبه در 32 کیلومتری شمال پلدختر در حاشیه رودخانه کشکان واژگون شد .
به گزارش پایگاه خبری اوپکس بهنقل از ایرنا، قدرت اله ترابی نژاد گفت: در اثر این واژگونی 15 هزار لیتر نفت سیاه به درون رودخانه کشکان نفوذ کرد.

او گفت: طول آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی تانکر نفت کش از مرز 20 کیلومتر فراتر رفت و آلودگی تا13 کیلومتری عرض رودخانه کشکان پلدختر پیش رفته و قابل مشاهده است.
به محض وقوع حادثه دستگاه های ذی ربط از جمله اداره محیط زیست شهرستان و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان به محل حادثه اعزام تا نسبت به مدیریت روند پاکسازی رودخانه کشکان اقدام کنند.
فرماندار پلدختر گفت: برای جمع آوری مواد نفتی در رودخانه از پدهای جاذب استفاده شد و به منظور جلوگیری از ورود مابقی نفت موجود در حاشیه جاده به درون رودخانه کشکان ترانشه هایی در محل توسط ماشین آلات راهسازی ایجاد شد.
ترابی نژاد گفت: با بسیج امکانات و دستگاه ها تلاش می شود تا آلودگی و مواد نفتی به درون رودخانه سیمره و کرخه نفوذ نکند.
او گفت: نمونه آلودگی به مرکز استان ارسال شده که نتیجه آزمایش فردا روز چهارشنبه 6 خرداد ماه جاری اعلام خواهد شد.
کارشناسانی از سوی اداره کل محیط زیست استان جهت تعیین و برآورد میزان خسارت وارده به رودخانه به شهرستان اعزام شده اند.
او گفت: در اسرع وقت به دهیاران روستاهای منطقه اعلام شد که به کشاورزان اطلاع رسانی کنند تا از آب رودخانه کشکان برای آبیاری کشاورزی استفاده نکنند.
ترابی نژاد گفت: احتمال ورود نفت سیاه به رودخانه سیمره ضعیف است و نیروهای شرکت نفت ومحیط زیست با لجن کش و پمپاژ، مواد نفتی و آلودگی را به بیرون از رودخانه کشکان هدایت می کنند.
 فرماندار پلدختر گفت: تا این لحظه هیچگونه آلودگی بر روی آبزیان مشاهده نشده است و منتظر نتیجه آزمایش از سوی اداره کل محیط زیست استان هستیم.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : ۵۰۵