ژاپن تحریم علیه ایران را با بیمه نفتکش ها شکست

ژاپن تحریم علیه ایران را با بیمه نفتکش ها شکست
ژاپن با نادیده گرفته تحریم های آمریکا و غرب اعلام کرد: ژاپن برای حمل نفت ایران، نفتکش های حمل کننده نفت ایران را بیمه کرد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از از ایرنا، سازمان کشتیرانی ژاپن در گزارشی اعلام کرد: توکیو برای این منظور سرمایه ای به ارزش هفت میلیارد و 300 میلیون دلار در نظر گرفته است.

این مبلغ قرار است برای بیمه نفتکشهایی استفاده شود که در سال کاری 2015 و 2016 میلادی نفت ایران را به مقصد ژاپن حمل می کنند.

رسانه های گروهی ژاپن، اقدام دولت در بیمه کشتی های حمل کننده نفت ایران را ستود و آن را در راستای منافع ملی دانست و خواستار آن شدند تا توکیو همچنان به همکاری در عرصه های مختلف با تهران از جمله در بخش انرژی بدون اعتنا به تحریم های غرب ادامه دهد.

در این گزارش ها آمده است: اقدام توکیو قابل تحسین است و شکست تحریم ها محسوب می شود.

«آکهیرو اوتا» وزیر زمین و منابع زیر ساختی و حمل و نقل ژاپن در همین ارتباط توافقنامه ای را با یکی از شرکت های کشتیرانی این کشور امضا کرد تا از نفتکش های «وی ال سی سی» برای حمل نفت ایران استفاده کرده و از بیمه دولت استفاده کند.

توکیو در مورد اینکه چه زمانی نفت ایران در این نفتکش ها حمل خواهد شد، اظهار نظر نکرد.

واردات نفت ژاپن از ایران که دو سال قبل به دلیل تحریم ها کاهش چشمگیری داشت، در سال جاری میلادی به حدود روزانه 210 هزار بشکه رسید و ایران در سه ماه نخست سال 2015 میلادی ششمین صادر کننده بزرگ نفت به این کشور بوده است.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۳
تعداد بازدید : ۴۲۷