افت ۱۴ درصدی صادرات آلمان به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۵

افت ۱۴ درصدی صادرات آلمان به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۵
صادرات آلمان به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۵ با افت ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۴۶۳ میلیون یورو رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورواستات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و آلمان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش داشته است.

کاهش مبادلات تجاری ایران و آلمان طی امسال در حالی است که انتظار می رفت با امضای توافق هسته ای موقت و ادامه مذاکرات برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران مبادلات تجاری ایران با کشورهای اروپایی روندی صعودی را طی کند.

بر اساس این گزارش ارزش مبادلات تجاری ایران و آلمان در ماه های ژانویه تا مارس 2015 به 569 میلیون یورو رسیده که این رقم با افت 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته کل مبادلات دو کشور 625 میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات آلمان به ایران در سه ماهه نخست 2015 با افت 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 463 میلیون یورو رسیده است. این کشور در سه ماهه نخست سال 2014 بالغ بر 539 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

صادرات آلمان به ایران در 12 ماهه سال میلادی گذشته با رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 2.4 میلیارد یورو رسیده بود.

با وجود افت صادرات به ایران در سه ماهه نخست 2015،‌ واردات آلمان از ایران در این مدت رشد 22 درصدی داشته و از 86 میلیون یورو در ماه های ژانویه تا مارس 2014 به 106 میلیون یورو در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۴۰۷