آغاز رسمی عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان و بلوچستان

آغاز رسمی عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان و بلوچستان
پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان تا دوماه آینده به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سایت خبریشانا مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: مراحل قراردادی این پروژه در حال انجام و رو به نهایی شدن است و عملیات اجرایی کلنگ زنی آن نیز تا دوماه آینده انجام می شود.

 

حمیدرضا عراقی افزود: گازرسانی به نیروگاه های زاهدان، چابهار، ایرانشهر و صنایع استان سیستان و بلوچستان از اولویتهای این پروژه بشمار می رود که برای آن، ١,٦ میلیارد دلار اعتبار تعریف شده است.

وی یادآور شد: پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از جمله پروژه های تصویب شده در شورای اقتصاد است که منابع آن از محل بند «ق» تبصره دو بودجه تامین می شود.

به گفته وی، سالانه دو میلیارد لیتر فرآورده در سطح استان مصرف می شود که با گازرسانی به این استان، سوخت گاز جایگزین سوختهای مایع می شود.

به گزارش شانا، ساخت خطوط لوله و تاسیسات برای گازرسانی به پنج نیروگاه حرارتی ایرانشهر گازی، ایرانشهر بخاری، زاهدان، چابهار و کنارک و صنایع موجود در استان سیستان و بلوچستان از جمله اهداف این پروژه است. 

بر پایه این گزارش، ساخت خطوط تغذیه، شبکه و انشعابهای لازم برای گازرسانی به ٣٠٠ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستانهای زاهدان، چابهار، خاش، زابل و کنارک و تبدیل سیستم سوخت نیروگاه بخاری ایرانشهر از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۴۸۸