ژاپنی ها به صنعت پتروشیمی ایران بازمی گردند

ژاپنی ها که سابقه خوبی در احداث واحدهای پتروشیمی در ایران داشته اند، برای حضور مجدد در صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سایت خبری ایرنا، سفیر ژاپن، صنایع پتروشیمی بندر چابهار را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران ژاپنی بیان کرد و گفت: شرایط سرمایه گذاری بیشتری برای ژاپن در ایران فراهم شده و ژاپن این آمادگی را دارد تا در صنایع پتروشیمی بندر چابهار مشارکت و سرمایه گذاری کند.

کوجی هاندا، به همراه رایزنان تجاری و نمایندگان 10 شرکت تولیدی کشورش از قابلیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار دیدن کرد.

توسعه صنایع پتروشیمی در چابهار از طرح هایی است که پس از گازرسانی به سیستان و بلوچستان، مطرح شده و زیر ساخت های اولیه آن در حال اجراست.

سفیر ژاپن همچنین از توسعه اسکله شهیدبهشتی چابهار استقبال کرد و افزود: توسعه این بندر می تواند زمینه سرمایه گذاری بیشتری را برای سرمایه گذاران ژاپنی فراهم کند و لازم است تا سرمایه گذاران کشورش بیشترین استفاده را از این قابلیت ها ببرند.

هاندا با تاکید بر اهمیت ژئوپولیتیکی ایران در ترانزیت کالا، گفت: بندر چابهار موقعیت استثنایی در کشور ایران دارد و به ما ماموریت داده شده از پتانسیلهای موجود برای تشویق سرمایه گذاران ژاپنی برای توسعه این بندر مهم استفاده کنیم.

سفیر ژاپن مشارکت سرمایه گذاران ژاپنی در فازهای عسلویه را یادآور شد و تاکید کرد: پیشینیه حضور ژاپنی ها در طرح های توسعه ایران مانند عسلویه دیگر سرمایه گذاران ژاپنی را علاقمند به حضور در سایر نقاط این کشور کرده است.

هاندا ماموریت دیگر از اقدامات هیات 12 نفره ژاپنی را شناسایی موقعیت های ایجاد کارخانه و زمینه های مختلف اقتصادی عنوان کرد.

سواحل ایران در دریای عمان به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد و هزینه حمل و نقل کمتر نسبت به دیگر بخشهای کشورمان برای سرمایه گذاران خارجی صنعت پتروشیمی بسیار جذاب است.

پیش از این هندی ها نیز برای احداث واحدهای پتروشیمی در این منطقه اعلام آمادگی کرده و مذاکراتی را نیز انجام داده اند.

پیش بینی می شود که با رفع تحریم ها میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز برای توسه صنایع پتروشیمی از طریق منابع خارجی جذب شود.
۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۴۴۱