توسعه علمی راه گریز از اقتصاد نفتی در کشور است

توسعه علمی راه گریز از اقتصاد نفتی در کشور است
رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: توسعه علمی و فناوری و استحکام زیربناهای علمی کشور تنها راه گریز از اقتصاد وابسته به نفت است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا ، حمیدرضا طیبی روز چهارشنبه در چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای جهاددانشگاهی کشور درتبریز افزود: در صورت ادامه روند وابستگی به نفت و عدم اتکا به دانش، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم از پتانسیل نیروهای انسانی موجود در کشور استفاده کنیم بدون شک شاهد فرار نیروها و سرمایه انسانی خواهیم بود.

طیبی اظهارکرد: کمک به توسعه فرهنگی و توسعه علم و فناوری کشور از اهداف اصلی جهاددانشگاهی است و در این راستا برای تربیت نیروهای متعهد و متخصصی اقدامات ارزنده ای در این نهاد صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون جهاددانشگاهی دارای دو دانشگاه، هفت موسسه آموزش عالی، 43 مرکز علمی کاربردی و 132 مرکز آموزشی کوتاه مدت می باشد.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه های مهندسی از جمله در حوزه صنعت نفت کارهای بسیار بزرگی در این نهاد انجام شده و همچنین در زمینه پزشکی، درمان ناباروری و سلول درمانی جهاددانشگاهی به خوبی وارد عمل شده و از جمله مراکز موفق کشور در این حوزه می باشد.

وی با اشاره به تدوین سند جایگاه جهاد دانشگاهی در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور و ماموریت های این نهاد انقلابی، در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در صورت ابلاغ، گشایشی در برنامه های جهاد دانشگاهی ایجاد و زمینه ساز اقدامات ارزنده تری خواهد بود.

طیبی همچنین با بیان اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در زمینه انرژی های نو و نیروگاه حرارتی و خورشیدی و درمان ناباروری بسیار خوب عمل کرده است، ابراز امیدواری کرد برنامه های این واحد در سطح ملی و بین المللی گسترده شود.

چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحد ها و پژوهشکده های جهاددانشگاهی سراسر کشور ششم و هفتم خرداد ماه جاری در مجتمع آموزشی- تحقیقاتی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در تبریز در حال برگزاری است.

 

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۴۶۹