تعطیلی تولید نفت ایالت تگزاس به علت وزش توفان

تعطیلی تولید نفت ایالت تگزاس به علت وزش توفان
وزش توفان شدید در ایالت تگزاس سبب توقف تولید از چاههای نفتی و تعطیلی پایانه سوخت‌رسانی شهر هوستون شد.

  • به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، وزش توفان شدید در بخشهایی از ایالت تگزاس و در پی آن قطع برق دهها هزار منطقه سبب توقف تولید شرکت دوون انرژی و تعطیلی فعالیت پایانه سوخت شرکت کیندر مورگان در جنوب شرق شهر هوستون شد.

    بر اساس این گزارش، فعالیت پالایشگاهها و خطوط لوله این ایالت متوقف نشده است.

    سخنگوی شرکت دوون انرژی روز سه‌شنبه (پنجم خرداد ماه) گفت که در پی وزش توفان در ایالت تگزاس، شرکت حفاری دوون تولید از چاههای این منطقه را متوقف کرده است.

    کیندر مورگان نیز خدمات‎رسانی به پایانه‌ای در پاسادنا در ایالت تگزاس را متوقف کرده است. این پایانه محل بارگیری کامیونهای مخصوص حمل بنزین و گازوئیل است که در اثر توفان با قطع برق روبرو شده است.

    شرکتهای پالایشی و خطوط لوله از جمله اکسون موبیل و اینترپرایز پروداکتز پارتنرز اعلام کردند که شرایط آب‌وهوایی تأثیری بر فعالیت این شرکتها نداشته است.

    بنا بر این گزارش، وزش توفان و بارش باران در ایالت تگزاس سبب جاری شدن سیل در خانه‌ها و بزرگراههای این ایالت شده و خدمات حمل‌ونقل شهری و راه‌آهن را متوقف کرده است. ایالت تگزاس بیشترین ظرفیت پالایش نفت را در آمریکا دارد و بیش از یک سوم تولید نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

    اندی لیپو، رئیس شرکت لیپو اویل اند اسوسیتز ال‌ال‌سی در هوستون، در تماسی تلفنی گفت: توقف تولید موقتی خواهد بود. جاری شدن سیل در جاده‌ها و رودخانه‌ها اتفاق خوبی نیست اما به نظر می‌رسد که پالایشگاههای هوستون تحت تأثیر قرار نگرفته باشند. 

    شاخص قیمت نفت خام دابلیوتی‌آی آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه بازار بورس کالای نیویورک با یک دلارو ٦٩ سنت، معادل ٢,٨ درصد، کاهش به ٥٨ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید.

    دیدرا مو، سخنگوی پالایشگاه بی‌تاون شرکت اکسون موبیل، دومین پالایشگاه بزرگ تگزاس با ظرفیت روزانه ٥٦٠ هزار و ٥٠٠ بشکه نفت، اعلام کرد که فعالیت این پالایشگاه به حالت عادی ادامه دارد. 

    در همین حال نیز دنیس ناس، سخنگوی شرکت فیلیپس ٦٦، گفت که توفان اختلالی در فعالیت دو پالایشگاه این شرکت در ایالت تگزاس ایجاد نکرده است.

    همچنین ریکی رینی، سخنگوی شرکت اینترپرایز پروداکتز پارتنرز، روز سه‌شنبه اعلام کرد که وزش توفان تأثیری بر فعالیتهای این شرکت نداشته است. اینترپرایز اجرای پایانه‌های ذخیره‌سازی و خطوط لوله را برعهده دارد. 

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۴۹۰